تکنیک‌های تست زنی در کنکور

تکنيک‌هاي تست زني در کنکور

موفقیت در کنکور یکی از مهمترین مواردی بوده که هر دانش‌آموزی دوست دارد روزی با آن روبه رو شود و به نوعی از دغدغه‌های مهم آنها و خانواده‌هایشان می‌باشد. اما، در این میان برای رسیدن به رویای خود باید، علاوه بر مطالعه با تکنیک‌های تست زنی در کنکور آشنا باشید. این گونه است که خواهید توانست به انرژی و زمان خود بهترین تسلط را داشته باشید و رتبه‌های برتری را به خود اختصاص دهید. بنابراین در این مطلب از حرف‌آخر می‌خواهیم با هم تکنیک‌های تست زنی را مرور کنیم.

آنچه در این مقاله میخوانید

چگونه تست‌زنی خوبی برای کنکور داشته باشیم؟

کسانی که در کنکور شرکت کرده و به نوعی قبول نمی‌شوند و یا نمی‌توانند به رتبه دلخواه خود دست پیدا کنند در حقیقت بیشتر مواقع دلیلش به خاطر مسائلی به غیر از مطالعه مربوط است. می‌توان به نوعی گفت آنها روش تست زنی بلد نیستند. تست زدن خود نوعی مهارت خاص است که با تکرار و تمرین بدست خواهد آمد. چنانچه شما بتوانید روش تست زدن صحیح را یاد بگیرید خواهید توانست درصد و قیولی خود را بالا ببرید. پس، هر چه زودتر می‌توانید برای شروع و یا بهتر بگیم آشنایی از سوالات احتمالی کنکوری حرف‌آخر استفاده کنید.

براي داشتن کنکور موفق بايد به نکات تست زني آشنا بود

براي داشتن کنکور موفق بايد به نکات تست زني آشنا بود

به سراغ بررسی اجمالی سوال‌ها بروید

یادتان باشد که به صورت اجمالی تست‌ها را بررسی کنید و هر راهنمایی را بخوانید. به اینکه چند سوال دارید و ضریب و درجه اهمیت آن توجه کنید. در کنکور فراموش نکنید که یک تست در آزمون چه سخت و آسان برابر است. اگر بتوانید به بررسی احتمالی سوال بپردازید در اینکه درک اشتباهی از سوالات داشته باشید بسیار کم خواهد شد.

زمان طلاست

نه تنها در کنکور بلکه در تمامی مراحل زندگی بهتر است بدانید وقت طلاست و باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید. بهترین کنکور وقتی عالی است که برای هر سوالی بتوانید زمان خودش را اختصاص دهید. اینکه به فکر دزدیدن زمان از دیگر سوال‌ها باشید بسیار بد است. هیچ وقت این کار را انجام ندهید که از سوال‌های درس‌های دیگر زمان را برای یک سوال دیگر بگیرید، مگر اینکه سوال‌های آن درس را بلد نباشید و به نوعی وقت اضافه مانده باشد. پس حتما به تمرین تست بپردازید تا ساعت بیولوژیک بدن خود را تنظیم کنید.

سرعت خود را افزایش دهید

توجه کردید که برخی از افراد در هر کاری دارای سرعت بسیار کمی هستند؟ در واقع هر کسی این عادت را داشته باشد بیشتر زمان خود را هدر می‌دهد. شاید شما هم این چنین باشید و ندانید. چرا که این هدر دادن زمان در بسیاری از کارها و فعالیت‌های روزمره دیده نمی‌شود. اما، اگر به تست زنی در جلسه کنکور بپردازید خواهید دید چه اهمیت بسیار بالایی دارد. افرادی به زمان اهمیت بسیاری می‌دهند که تمرکز بالایی داشته و مطالب را به خوبی خوانده باشند. اینکه کسی دارای سرعت کمی باشد باید بیشتر و بیشتر تمرین داشته و به هر نحوی شده سرعت عمل خود را افزایش دهید. بهترین کار این است که به شناسایی علت کندی عمل خود بپردازید. برای اینکه بتوانید سرعت را افزایش دهید بهترین کار این است که زمانی را برای انجام کارهای چون تست زدن اختصاص و بعد در فاصله مشخص شده تعدادی تست بزنید تا رفته رفته تعداد تست را افزایش دهید.

براي تست زني موفق بايد بتوان سرعت خود را افزيش دهيد

براي تست زني موفق بايد بتوان سرعت خود را افزيش دهيد

با دقت کردن هر تکنیک مورد نیاز را فرا گیرید

به مثبت و منفی بودن فعل‌های جمله دقت کنید. در حین مشاهده سوال بدانید که چه قیدی استفاده شده است. شما باید در حین تست زدن سوال‌ها را به دقت بخوانید. چون برخی از مواقع گزینه‌ها بسیار به هم نزدیک هستند. در حین جواب دادن تست‌هایی با گزینه‌های فارسی ابتدا با دقت جواب خود را مشخص و بعد ببینید که کدام یک به جواب می‌خورد. اگر دید برخی سوالی واقعا سخت هستند از آن رد شده و با علامت‌دار کردن به سوال بعدی مراجعه کنید. توجه داشته باشید که اولین جمله هر سوالی معمولا اطلاعاتی را که می‌دانید به شما می‌دهد و این چندان مهم نیست، بلکه آخر سوال است که معلوم می‌کند از شما چه می‌خواهد. به پاسخنامه خود توجه داشته باشید تا به صورت صحیح و بدون هیچ غلطی پر شود و موردی را نادیده و جا نیاندازید. پاسخنامه بسیار مهم است چون اگر یکی را جابه جا بنویسید ممکن است تا آخر جواب‌ها اشتباه شود. حال اگر بررسی کردید و دیدید باز وقت اضافه است به سراغ سوال‌هایی بروید که با علامت‌دار کردن جواب ندادید.

با آرامش ذهن خود را باز کنید

برای اینکه بتوانید کنکور را با موفقیت داشته باشید باید آرامش، حضور ذهن، سرعت عمل و دقت داشته باشید. تنها راه بدست آوردن این موارد تنها با تمرین می‌باشد. ولی باید بدانید تمامی این موارد با تمرین نبوده و به خصوصیات فرد بستگی دارد. مثلا افرادی که دارای اعتماد به نفس کمی باشند استرس بیشتری دارند. درست است این افراد روش صحیح مطالعه را داشته و به خوبی بر دروس مسلط هستند. ولی استرس و اضطراب نتیجه بدی را بر روی آزمون آنها دارد. سرعت و دقت با اضطراب کاهش پیدا می‌کند.

ارزش هر تستی را بدانید

تمامی تست‌های یک درس ارزش مساوی ندارند و نباید حتما بر این تلاش باشید تا تست‌های سخت را حل کنید. این را فراموش نکنید بعد آزمون کنکور هیچ کس برای اینکه سوال‌های سخت را حل کردید و سوال‌های راحت را رها کردید به شما آفرین نخواهد گفت. همیشه تست‌های درست شمارش خواهد شد. این یعنی هر کسی عاقل باشد تست‌های راحت را حل می‌کند. با این کار هم اعتماد به نفس شما بالا رفته و هم امیدوار و هم ذهنتان خسته نخواهد شد. با این شما درصدتان هم بالاتر خواهد رفت. همیشه بدانید بهتر است تمامی سوالات را حل کنید. ولی اگر تست را بلد نیستید فدای سرتان و به سوال بعدی مراجعه کنید. این را فراموش نکنید که شما تنها نیستید و بسیاری افراد دیگر نیز نمی‌توانند همه سوالات را حل کنند.

هر تست در کنکور ارزش خاصي دارد و بايد به آن اهميت دهيد

هر تست در کنکور ارزش خاصي دارد و بايد به آن اهميت دهيد

هیچ وقت تست را با حدس زدن انتخاب نکنید

در حین تمرین تست زنی در منزل و یا هر مکان دیگری اصلا از حدس و گمان استفاده نکنید. در سر جلسه کنکور ملاک قبولی شما تست‌های صحیح است. هر چه تست شما حتی یک عدد هم بیشتر باشد اوضاع بهتر خواهد بود.

حالا بعد از انجام موارد بالا به سراغ تست‌هایی که با علامت مشخص کرده و جواب ندادید رفته و آنها را بررسی کنید و ببینید از چهار گزینه کدام یک را خواهید توانست حذف کنید. با این کار درصد شانس درست بودن بالا خواهد رفت. بعد اینکار به سراغ تست‌هایی بروید که دو گزینه را حذف و دو گزینه باقی مانده است و ….

خود را جای طراح سوال بگذارید

اصلا براتون اتفاق افتاده است که در حین حل کردن مشکلی با این جواب روبه رو شوید که “خودت را جای فلان کس بگذار”. خب در حین حل کردن سوال‌های کنکور بهتر است به این قضیه توجه کنید و به نوعی خودتان را جای طراح سوال بگذارید. به این فکر کنید برای جواب به چه چیزی فکر خواهد کرد برخی از آنها به تست‌های الکی یعنی آنهایی که تعدادشان کم است می‌پردازند، برخی تست‌های به نوعی مردم آزاری جهت نشان دادن قدرت و تسلط و …

براي حل تست‌هاي مشکل در کنکور خود را جاي طرح سوال بگذاريد

براي حل تست‌هاي مشکل در کنکور خود را جاي طرح سوال بگذاريد

تست زنی با کمک حرف‌آخر

نتیجه تست زنی در کنکور شما به میزان سواد شما بستگی ندارد و هر عاملی می‌تواند تاثیر بالایی را در آن داشته باشد. شما باید سواد، قدرت تجزیه تحلیل، آرامش، سلامتی، تکنیک و روش تست زنی، استراتژی و بسیاری موارد دیگر را داشته باشید. همچنین شما باید برنامه‌ریزی عالی را در مطالعات خود داشته باشید تا بتوانید به انرژی و زمان خود با بهترین شکل ممکن به تمرین تست زنی خود بپردازید. علاوه بر اینها شما عزیزان می‌توانید در صورت داشتن هر گونه سوالی در مورد کنکور و نحوه مطالعه با مشاورین کنکوری ما از طریق شماره 09128626297 در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین محصولات
آخرین اخبار
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
سبد خرید