حذف سهمیه ایثارگران در کنکور

حذف سهميه ايثارگران در کنکور

می دانیم که در آزمون کنکور و برای انتخاب رشته سهمیه‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند در رساندن افراد به رشته مورد نظر و دانشگاه برتر بسیار کمک کند. یکی از این سهمیه‌ها برای ایثارگران می‌باشد. در گذشته یعنی از کنکور 96 برای جانبازان زیر 25 درصد و همچنین فرزند و همسر آنها و رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جنگ و همسر و فرزندانشان نیز شامل سهمیه ایثارگران بودند. اما لایحه پیشنهادی وزارت علوم و بهداشت به صورت جدید می‌گوید، برای تمامی آزمون‌ها تا 5 درصد ظرفیت مازاد بر ظرفیت کنکور برای آنها در نظر گرفته شود. علاوه بر اینها برای فرزندان هیات علمی نیز سهمیه حذف خواهد شد. برای همین در ادامه موسسه حرف‌آخر این مطلب را برای کاهش سهمیه ایثارگران آماده کرده است تا بتوانید در مورد سهمیه و کاهش آن اطلاعات کاملی را دریافت کنید.

آنچه در این مقاله میخوانید

کاهش سهمیه 30 درصدی ایثارگران به 5 درصد

یکی از مهمترین سوال‌هایی که برای دانش‌آموز در حین انتخاب رشته پیش می‌آید این بوده که سهمیه‌ها در کنکور تا چه میزانی تاثیر گذار خواهد بود؟ یا نه برعکس حذف سهمیه‌ها چه تاثیری در انتخاب رشته کنکور دارد؟ با توجه به اینکه در بالا گفتیم که این سهمیه برای چه کسانی است، 5 درصد از ظرفیت هر رشته محل به این داوطلبان اختصاص دارد و در حال حاضر 30 درصد کل ظرفیت دانشگاه‌ها به سهمیه ایثارگران اختصاص دارد. اما، با توجه به انتقادات و اعتراض‌هایی چون “انواع سهمیه ورود به دانشگاه‌ها تضعیف رقابت علمی است” در 8 آذر 1398 با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت به دولت توانستند سهمیه‌های کنکور را سازماندهی کنند.

کاهش سهميه 30 درصدي ايثارگران به 5 درصد در کنکور

کاهش سهميه 30 درصدي ايثارگران به 5 درصد در کنکور

حذف سهمیه ایثارگران و بومی‌گزینی

این مورد دارای تاثیرات بسیار بزرگ و اساسی در کنکور است و می‌تواند به موفقیت در کنکور 99 تاثیر بسزایی را وارد کند. به صورتی که، در هر آزمونی 5 درصد از ظرفیت به ایثارگران داده می‌شود و اولویت با همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثران، جانبازان 25 درصد به بالا و همسر و فرزندان آنها، آزادگان و همسر و فرزندان آنها، رزمندگان با 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه و جانبازان زیر 25 درصد است. اگر این ظرفیت خالی بماند و به نوعی تکمیل نشود ظرفیت به خانواده شهدا و یا همسر و فرزندان جانبازان یا همسر و فرزندان رزمندگان با 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه اختصاص می‌یابد. پس اگر این ظرفیت تکمیل شود دیگر ایثارگران با افراد غیر ایثارگر رقابت خواهند داشت.

نکته‌ای که باید بدانید و قابل ذکر است این بوده که حد نصاب نمره ایثارگران که باید در کنکور کسب کنند از 70 درصد به نمره آخرین فرد قبولی به 85 درصد آخرین فرد قبولی تغییر پیدا کرده است. علاوه بر این چون پیشنهاد شده بود که سهمیه مهمی از جمله بومی‌گزینی در دستور قرار گیرد، حذف شد. چون مسئولان این وزارتخانه معتقدند سیاست بومی گزینی دانشجویان سایست صحیحی نمی‌باشد.

حذف سهميه کنکوربراي جلوگيري از تضعيف رقابت علمي

حذف سهميه کنکوربراي جلوگيري از تضعيف رقابت علمي

کاهش سهمیه برگزیده‌های المپیادهای داخلی

از لایحه‌هایی که همچنان باقی مانده است سهمیه حوادث غیرمترقبه است. علاوه بر اینها اگر اطلاع داشته باشید در گذشته کسانی که دارای مدال‌های المپیاد بودند برای خود سهمیه‌ای را داشتند. اما، در این لایحه تغییراتی ایجاد شده و با کاهش سهمیه‌ها محدود به رشته‌های مرتبط است. درباره المپیادهای دانش‌آموزی داخلی حد نصاب المپیادهای دانش‌آموزی داخلی در سه رنگ مدال 90 درصد حدنصاب گزینش آزاد در آن کد رشته است.

بهتر است این را هم بدانید که هر کسی فقط یک بار مجاز به استفاده از سهمیه مناطق در هر مقطع تحصیلی است. این لایحه در حال حاظر به هیات دولت ارسال شده است و باید جهت اجرا و قانونی شدن تایید شود.

رسیدن به رتبه‌های برتر بدون توجه به سهمیه با حرف‌آخر

شما عزیزان بدون نگرانی در مورد کنکور و قبولی در آن می‌توانید با مراجعه به فروشگاه حرف آخر محصولات را که در رابطه با کنکور نیاز دارید دریافت کنید و به بهترین رتبه‌ها دست پیدا کنید. شما همچنین خواهید توانست با تماس گرفتن با شماره 09128626297 با مشاورین کنکوری ما ارتباط داشته باشید و به بهترین موارد دست پیدا کرده و هر سوال و مشکلی را در رابطه با کنکور خود دارید با آنها در میان بگذارید. علاوه بر اینها خواهید توانست برای برنامه‌ریزی تخصصی و کاملا زمانبندی شده و بدون از دست دادن انرژی و زمان خود به بهترین شکل با ما در ارتباط باشید. پس نگران داوطلبانی که دارای سهمیه هستند و یا نه حذف سهمیه خود نباشید. چرا که با تلاش و کوشش می‌توانید رتبه‌ها و تراز بالایی را به خود اختصاص دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “حذف سهمیه ایثارگران در کنکور

  1. هالو گفت:

    تبعیض سرتا پای این مملکتو گرفته عده ای مثلا نماینده بیسواد رفتن مجلس اما قوانین تبعیض آمیزتصویب کردن برای خود وفرزندان بیسوادشون تحصیل وشغل هم مال اونا شده بعد میگن چرا مردم اعتراض میکنن چطور رتبه صد هزارو میاری کنار رتبه هزار قرار میدی دیگه علم هم شده رانت تورا بخدا نگاه کنید به این مملکت مثل این میمونه که بگیم از فردا شما سهمیه داری انیشتن بشی آیا خنده دار نیست؟ کی این حق به شما داده که نمیخای پس بدی شما تلاش شبانه روزی هزاران نفرو تصاحب کردی برای حقی که شایسته آن نیستید و آنطورکه خود مسیولین گفتن اکثر این افراد ضعیف وتوان درس خواندن ندارن وبا استفاده از رانت نمره میگیرن اصلا مگر شما برای خدا ایثار نکردی خب خدا اجرت میده شما رفتی ایثار کردی که حق الناس را زیر پابزاری! دولت باید از مادی تامین کنه هر چقدر پول میخان بهشون بدن اما نباید ۷۴ درصد پزشکی دانشگاه تهران را تصاحب کنی و بشی قاتل جان مردم تازه سهمیه حذف نشده بلکه اصلاح شده ۸۵ و ۵ درصد اینم خیلیه اگه با این شرایط هم قبول نمیشی معنیش اینه که خیلی بیسوادی و شما هیچ تلاشی نکردی بسه دیگه خجالت بکشید این ویژه خواری را تمام کنید

    1. امیر گفت:

      هالو جان این سهمیه به نفع کسایی که سهمیه ندارن هم هست . اصن وقتی نمیدونی این سهمیه از مجا اومده چرا حرف میزنی؟ همه همینن . اون ظرفیتی که سهمیه دارا دارن خود بنیاد هزینه میده . ینی تو دانشگاه پزشکی مشهد مثلا 50 تا صندلی دارن بنیاد هزینه تحصیل دانشجو های سهمیه دارو میده و اینجوری این صندلیا از 50 تا میشه 60 مثلا . . اکثرا هم خالی میمونن و درست از سهمیه استفاده نمیشه . و این صندلیای خالی میرسه به کی؟ به سهمیه زیر25 درصد . ایناهم کامل پرنمیشه . باقی میرسه به کی؟ اینا میره تو سهمیه عادی مصرف میشه ینی سهمیه عادی از سهمیه ایثارگری هم استفاده میکنن و طلبکار هم هستن . اول ببینین قضیه از په قراره بعد بیاین غرغر کنین . بجای سهمیه ایثارگری سر سهمیه هیت علمی سروصدا کنین . میفرستن رشته پزشکی خارج ا کشور با پولبعد با سهمیه هیت علمی میرن دانشگاه ایرانی … کودوم ظلمه؟ کسی که رفته جنگ و جبهه . تیرو ترکشو معلولیت داره بعد بچه هاش حداقلش با درس خوندن خودشون به یه جایی میرسن یا کسی که با پول میره ؟

    2. اهورا گفت:

      فرق درس خواندن ایثارگران ، با شما((آقا زاده ها و ژن های برتر)) در اینست که:
      شما بهترین کلاسهای خصوصی و کلاسهای کنکور رو میرین و ایثارگران یه پاشون تو بیمارستانه یه پاشون تو داروخانه ها . اصلا وقتی واسه درس خوندن میمونه ؟.
      راستی تا الان با یه چش و یه دست درس خوندی؟
      اصلا میدونی شیمیایی چیه؟
      ((خواهش میکنم یه سری به بیمارستان ساسان تهران بزن نظرت عوض میشه))
      طرف بجای اینکه سر کلاس درس باشه داره از جانبازپرستاری میکنه.
      ما هنگامی باید دم از عدالت بزنیم که همه در شرایط مساوی باشیم…
      ((عدالت همیشه تساوی نیست))
      دستِ شما درد نکنه ممنون بابت حمایتهاتون ،ممنون بابت همدردی هاتون،
      ممنون بابت دلگرمی هاتون…

      1. علی گفت:

        خب اسرا چی همه عین تو نیستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین محصولات
آخرین اخبار
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
سبد خرید