برنامه ریزی برای کنکور 99

برنامه ریزی رتبه برترهای کنکور

یکی از راه های کسب موفقیت در کنکور داشتن برنامه ریزی درسی میباشد ؛ بی شک دانش آموزان زیادی خواهان کسب موفقیت بالا در کنکور می باشند و میخواهند در رشته و دانشگاه های تاپ ایران تحصیل کنند ؛ اما هیچ برنامه ریزی برای رسیدن به این اهداف را ندارند و به صورت چشم بسته مسیرهای مختلف را می پیمایند؛ اما واقعیت امر این میباشد که بدون داشتن برنامه اصولی و درست در کنکور حتی اگر بهترین منابع کنکور 99 را در اختیار داشته باشید نمیتوان به موفقیت رسید ؛ پس تا آخر با ما همراه باشید که در انتخاب بهترین برنامه ریزی برای کنکور 99 به شما کمک کنیم.

آنچه در این مقاله میخوانید

برنامه ریزی کنکور 99 تجربی و ریاضی

برنامه ریزی برای کنکور 99 تجربی و ریاضی باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟ صرفا داشتن یک برنامه ریزی درسی به صورتی که مشخص شده باشد که امروز از چه درسی شروع کنیم و چقدر برای آن درس زمان بگزاریم کافیست؟ اصولا برنامه های بی کیفیت و بدون بازدهی به سه صورت میباشد:

1- برنامه ریزی بی کیفیت و بدون هدف: بر حسب علاقه هر درسی که خواستیم را مطالعه کنیم ؛ در این نوع برنامه ریزی که زمان خواندن هیچ اهمیتی ندارد به صورتی که مثلا در یک روز 5 ساعت فقط درس زیست شناسی را مطالعه کنید.

2- برنامه ریزی حجمی ؛ بدون زمانبندی: در این نوع برنامه ریزی حجم درس هایی که قرار است خوانده شود مشخص است اما زمانی برای آن در نظر گرفته نشده است ؛ این نوع برنامه ریزی کاملا اشتباه میباشد زیرا درس هایی که در طول یک روز مشخص کرده اید که مطالعه نمایید نمیتوانید کامل پیش ببرید و درس هایی جا میماند.

3- برنامه ریزی زمانی ؛ بدون حجم مشخص:در این مدل برنامه ریزی تنها زمان اختصاص داده شده به هر درس مشخص می شود و حجم خواندن هر درس معنایی ندارد به صورتی که دانش آموزان بر حسب حوصله درس را پیش میبرند و هر کجا احساس خستگی نمایند به سراغ درس دیگر پیش میروند.

برنامه ریزی کنکوری

برنامه ریزی نظام جدید برای کنکور 99 تجربی

برنامه ریزی نظام جدید برای کنکور 99 تجربی گام اول برای کسب موفقیت در کنکور و کسب رتبه برتر شدن میباشد؛ نکته حائز اهمیت در کنکور علاوه بر برنامه ریزی داشتن یک مشاور برتر کنکوری در کنار شما که توان کمک کردن به شما در شرایط های مختلف مطالعه را داشته باشد، و قدرت سنجش بالا در تحلیل کردن منابع و برنامه ریزی و ایجاد شرایط ایدآل برای رسیدن به موفقیت شما را فراهم سازد.

انعطاف پذیری در برنامه ریزی حرف اول را میزند ؛ به صورتی که برنامه مطالعاتی شما با منابعتان همخوانی داشته باشد ، برای مثال شما برای خود یک برنامه 1000 ساعته طرح کرده اید ؛ باید به صورتی برنامه را نوشته باشید که بتوانید منابعتان را در طول زمان برنامه به پایان برسانید؛ مشاوران خیلی زیادی هستند که به دانش آموزان تاکید میکنند برنامه مطالعاتی خود را خودشان بنویسند زیرا دانش آموزان شناخت بهتری از خود دارند و میتوانند نسبت به شرایط خود و علاقه ای که به هر درس دارند برنامه ریزی خودشان را انجام دهند؛

اما باید بگویم که این کار درستی نیست و به گفته مشاوره کنکور ما بهترین برنامه مطالعاتی برنامه ایست که بر طبق منابع موجود دانش آموز نوشته شود، که فرد توان تمام کردن منابع و فرصت کافی برای حل اشکالات و مرور جمع بندی و حل تست زیاد جهت رسیدن به تسلط را پیدا کند.

برنامه ریزی کنکور

مقایسه برنامه ریزی درسی قلم چی و گزینه 2 با حرف آخر

امروزه موسسات زیادی هستند که برگذاری آزمون های آزمایشی کنکور را بر عهده دارند و در کنار آزمون ها برنامه درسی به دانش آموزان ارائه میدهند ، اما آیا این برنامه ریزی ها درسی به دانش آموزان برای کسب رتبه خوب در کنکور کمکی میکند ؟ به جرات میتوان گفت نه ٰ؛ زیرا این موسسات بدون اینکه از منابع موجود دانش آموزان باخبر باشند برنامه ریزی را به دانش آموزان ارائه میکنند که از فشردگی بالایی برخوردار است ؛ به صورتی که اگر دانش آموز یک روز فرصت خواندن درس ها و پیش بردن برنامه را نداشته باشد بی شک تا روز کنکور نمیتواند خود را با آزمون ها هم سو کند ؛ و همواره مجبور به جا گذاشتن قسمتی از درس ها برای رسیدن به برنامه مطالعاتی میباشد

برنامه ریزی حرف آخر به صورتی میباشد که زمان مطالعه هر درس را به صورت باکس های مطالعاتی در آورده اند که دانش آموزان بتوانند بر اساس زمانی که بر عهده دارند باکس ها را مشخص نمایند و مطالعه کنند ؛ برنامه ریزی حرف آخر به صورت کاملا تخصصی و توسط خود استاد هر درس نوشته شده است و براساس منابعی که در اختیار دانش آموزان قرار میدهد برنامه ریزی درسی به آنها داده میشود و مطالعه و جمع بندی تمامی دروس حرف آخر بر اساس برنامه ریزی و منابع کلا در 4 ماه صورت میپذیرد و زمان لازم برای مرور و جمع بندی کردن را دانش آموزان خواهند داشت ؛‌ از نظر برنامه ریزی نظرات دانش آموزان درباره حرف آخر نسبت به بقیه موسسات خیلی مثبت تر بوده است.

بهترین برنامه ریزی برای کنکور 99

بهترین برنامه ریزی برای کنکور 99 که توسط خیلی از رتبه برترهای کنکور به ٱن تاکید شده است یکنواخت بودن و قابل اجرا بودن آن است ؛ دانش آموزان زیادی هستن که به صورت پبوسته نمیتوانند مطالعه داشته باشند به صورتی که یک روز بیش از 14 ساعت را به مطالعه کردن میپردازند و روز بعد را با 4 ساعت به پایان میرسانند؛ یکنواخت بودن و تعادل در خواندن هر درس خیلی مهم است .

گرفتن تصمیمات مهم در زندگی ، شباهت جالبی با “بدن سازی” دارد !
روزهای اولی که تمرین و حرکات سخت ورزشی را شروع می کنی ، تمام عضلاتت درد می گیرد ، زود خسته می شوی و شب ها به سختی می خوابی ، اما بعد از مدتی هم عادت می کنی ، هم برایت لذت بخش است …
اولش واقعا سخت است ، اما ارزشش را دارد …
بعضی تصمیم ها ، کنار گذاشتن ها ، انصراف دادن ها ؛
هم سخت است ، هم زجرآور !
تا مدتی آدم را بی خواب و سرگردان می کند ، گاهی از شدت استیصال ، دلت می خواهد بیخیال شوی و زیر همه چیز بزنی و برگردی ، اما اگر تحمل کنی و شانه خالی نکنی ، به آرامش عجیبی خواهی رسید ، آن وقت است که می توانی با خیال راحت “خودت” باشی !
وابسته شدن به دیگران ، درست مانند عادت به “بی تحرکی” مضر است !
گاهی باید درد بی کسی و تنهایی را به جان خرید ، گاهی باید طاقت آورد …
باور کن ارزشش را دارد !

جهت دریافت مشاوره رایگان کنکور و دریافت برنامه ریزی کنکور به سبک رتبه برترهای کنکور با شماره 09128626297 در تماس باشید.

امتباز شما به این مقاله

دیدگاهی در مورد “برنامه ریزی برای کنکور 99

  1. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    برنامه ریزی قلم چی بهتره یا حرف آخر
    نمیدونم از کدومش استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید

  2. مهتاب ج گفت:

    سلام وخسته نباشید میتونم بپرسم کسی که روزی 5 ساعت میتونه درس بخونه هم با برنامه شما پیش بره؟

    1. حرف آخر گفت:

      سلام وقت بخیر برنامه حرف آخر کلا تو 4 ماه تموم میشه که اگه شما روزی 5 ساعن مطالعه داشته باشین میتونین با این برنامه به راحتی پیش برین
      باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین محصولات
آخرین اخبار
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
سبد خرید