موفقیت در کنکور 99

موفقیت در کنکور 99

موفقیت در کنکور 99 به دلیل اینکه افراد و داوطلبان زیاد داشته و از طرفی باید به خواندن کتاب‌های درسی، جزوات و کتاب‌های تست کار بپردازید، بسیار دشوار و طاقت فرسا است. علاوه بر اینها شما باید به جز استفاده از مواردی چون روش‌های صحیح برای مطالعه در کنکور، بتوانید از موارد دیگر چون بهترین منابع کنکور، برنامه ریزی و … بهره‌مند شوید. این موارد شاید از نظر شما بسیار کوچک و بی اهمیت باشند، اما واقعا می‌توانند تاثیر بسیار بزرگی را برای شما در قبولی و موفقیت داشته باشند.

آنچه در این مقاله میخوانید

رازهایی برای موفقیت در کنکور 99

سازمان سنجش اعلام کرده است که امسال داوطلبان نظام قدیم نیز خواهند توانست در کنکور سراسری شرکت کنند و قادر به انتخاب نظام قدیم و جدید بودن نیز هستند. پس کنکور امسال بسیار حساس است و شما باید به بهترین شکل ممکن خود را آماده کنید تا رتبه دلخواه خود را داشته باشید.

از مشکلاتی که بیشتر دانش‌آموزان دارند این بوده که چگونه با داشتن مدرسه و درس‌های روزانه خود را برای کنکور 99 آماده کنند. همچنین این زمانی حساس‌تر خواهد شد که بدانید داوطلبان قدیم و پشت کنکوری نیز با داشتن زمان، وقت کافی و با برنامه ریزی متناسب برای کنکور در کنار شما برای آزمون آماده هستند. و برعکس داوطلبان نظام قدیم نیز با مطلع شدن از آخرین تغییرات کتب درسی برای کنکور 99 و بسیاری از مشکلات دیگر دارای استرس هستند و نمی‌دانند چگونه خود را آماده کنکور 99 کنند. بر همین اساس ما در این مطلب از موسسه حرف آخر می‌خواهیم مواردی را برای موفقیت در کنکور 99 بیان کنیم.

رازهایی برای موفقیت در کنکور
رازهایی برای موفقیت در کنکور

مشخص کردن هدف

هیچ از خود سوال کرده‌اید که هدف شما از شرکت در آزمون کنکور 99 چیست؟ به احتمال زیاد داشتن رتبه بالا و قبولی برای رشته متناسب و آینده دار است. اما، اگر واقعا نمی‌دانید که چه هدفی دارید، پس مطمئنا انگیزه هم ندارید. بنابراین باید بدون هیچ طفره رفتن و کاملا روراست بگم شما موفقیتی نخواهید داشت. همین الان هدف خود را مشخص و تلاش و پشتکارتان را با آن مرتبط سازید تا با قدرت تمام بر موانع غلبه کنید و به موفقیت خود دست پیدا کنید.

برنامه ریزی

برنامه ریزی را باید همیشه در کارها داشته باشید و اگر این عادت را دارید به شما تبریک می‌گویم. شما باید برای هدفی که مشخص کرده‌اید با توجه به مشکلات و موارد قابل قبول که دارید برنامه‌ریزی خاصی داشته باشید تا بتوانید با مواردی چون استرس، اضطراب و … حرکت خود را ادامه دهید و شما را از این کار منع نکنند. برنامه ریزی همانند چراغ قوه‌ای مسیر شما را نشان می‌دهد تا به صورت دقیق و بدون انحرافی و هدر دادن انرژی و زمان بهترین استفاده را از خود داشته باشید. شما بهتر است برای برنامه‌ریزی دقیق با مشاورین کنکور در ارتباط باشید و بهترین روش را انتخاب کنید.

از مواردی که در برنامه‌ریزی باید رعایت کنید این است که هیچ کسی بهتر از شما خودتان رامی شناسد. پس بهترین زمان را برای مطالعه انتخاب کنید. جهت اینکه دچار خستگی نشوید بهتر است به صورت هفتگی ساعت‌های مطالعه را عوض کنید و در آخر هم باید توجه داشته باشید که نقاط قوت خود را با توجه به ساعت و زمانی خاص پیدا کنید.

برنامه ریزی در کنکور
برنامه ریزی در کنکور

منابع درسی معتبر و مناسب

برای اینکه بتوانید از زمان خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید و هر چه را لازم دارید برای کنکور متوجه شوید باید به بهترین منابع کنکوری دست پیدا کنید. چرا که در غیر این صورت ممکن است خیلی دیر متوجه مشکلات شوید و نتوانید هیچ راهی را برای بر طرف کردن پیدا کنید. برای مثال؛ شما ممکن است منابعی را داشته باشید که در آخر نتواند به شما در زدن تست‌ها کمک کند.

تلاش و پشتکار

باید خیلی زود تصمیم خود را بگیرید و با برنامه‌ریزی دقیق به خواندن و مطالعه دروس اقدام کنید و هیچ وقفه‌ای در آن نداشته باشید. برای مثال؛ افرای هستند که امروز و فردا می‌کنند. یا نه برعکس برخی از افراد هستند که اوایل به خوبی شروع به مطالعه می‌کنند و بعد از مدتی سست شده و حوصله‌ای برای مطالعه ندارند. این مورد باعث شکست و ناامیدی شما می‌شود. باید بدانید برای موفقیت تلاش و پشتکار مداومی داشته باشید.

تلاش و پشتکار در کنکور
تلاش و پشتکار در کنکور

تست و حل سوالات

تست و حل سوالات بسیار مهم است. اما دیده شده است که بسیاری از افراد با تمام کردن مبحثی شروع به تست زنی می‌کنند و این مطمئنا موفقیت آمیز نبوده و باعث ناامیدی و دلسردی آنها می‌شود. یا اینکه بسیاری از آنها بدون داشتن آمادگی لازم در آزمون‌های آمادگی شرکت می‌کنند. این افراد باید بدانند که در اویل مطالعه بهتر است مفهوم سوالات را بهتر بفهمند تا تست حل کردن، باید بدانند در ماه‌های اول قادر به زدن 80 درصد تست نخواهند بود.

مرور و جمع بندی

اکثرا دیده شده است افراد از اول مهر شروع به مطالعه برای کنکور می‌کنند. این زمان دیر است و برای مرور و جمع‌بندی زمانی باقی نمی‌ماند. بهتر است از بعد آموزش شروع به مرور و جمع بندی شود که این باید قبل از عید نوروز اتفاق بیافت. زیرا، تحقیقات نشان می‌دهد تقریبا 70 درصد دانش آموزان از 2 ماه قبل از کنکور شروع به جمع بندی می‌کنند و این برای بدست آوردن رتبه بهتر و بالا اصلا متناسب نیست.

موفقیت در کنکور 99 با موسسه حرف آخر

موسسه حرف آخر یکی از بهترین منابع در رابطه با انتشارات کنکوری به صورت دیجیتال و پویا نمایی است. شما می‌توانید از این موسسه کتاب، ویدیو و دانلود جزوات کنکوری را داشته باشید. این موسسه شامل مشاورین کنکوری و برنامه ریزی های دقیق است که می‌تواند شما را به بهترین موفقیت‌ها با بهترین زمانبندی سوق دهد. در حرف آخر شما می‌توانید هر محصولی را چون زیست، ریاضی ، شیمی، فیزیک، عربی، دین و زندگی ، ادبیات، زبان فارسی را داشته باشید که توسط بهترین استادان نخبه کشور آماده و در اختیار شما قرار گرفته است.

امتباز شما به این مقاله

دیدگاهی در مورد “موفقیت در کنکور 99

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین محصولات
آخرین اخبار
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
سبد خرید