نکته برداری مفید از تست کنکور

نکته برداري مفيد از تست کنکور

اینکه بتوانید با تکنیک‌های تست زنی در کنکور آشنا باشید، مطمئنا به موفقیت درکنکور منجر خواهد شد. برای دریافت پاداش از نتیجه ماه‌ها تلاش در مطالعه باید با تست زنی و نکات آن آشنا بود. هر دانش‌آموزی برای موفقیت تحصیل خود بیشتر از هر چیزی به توانایی در حل تست احتیاج دارد. علاوه بر آن جهت حل تست باید علاوه بر یادگیری قادر بود اطلاعاتی که یاد گرفتید را با هم ترکیب کنید و به راحتی از میان گزینه‌ها پاسخ درست را انتخاب کرد. در این مطلب که توسط حرف‌آخر آماده شده است می‌خواهیم به شما بهترین‌ راه‌ها را برای تست زدن در منزل روایت کنیم. به این صورت، خواهید توانست بهترین نتیجه را در جلسه کنکور اذان خود کنید. این بدان معنی است که تست زدن خود اصولی دارد که اگر بتوان آن را به صورت قانونی رعایت کنید و خطایی انجام ندهید برای کنکوری بزرگ آماده خواهیم شد.

آنچه در این مقاله میخوانید

اصولی که در تست کنکور باید رعایت شود

تست زدن در منزل باید با برنامه‌ریزی کنکوری و هدف باشد و حتما زمان را در نظر داشته و هدر ندهید. نکته برداری مفید از تست کنکور دارای اصولی بوده که هر دانش‌آموز و داوطلبی که در آزمون کنکور شرکت می‌کند باید آن را رعایت کند. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه سوالات را دسته بندی کنید و هر دسته را کاملا جدا بررسی کنید. در ادامه یاد خواهید گرفت گه چگونه سوالات خوانده را پاسخ دهید و سوالات شک دار را چگونه مشخص و یا جواب صحیح دهید.

يکي از اصول قابل رعايت در تست زدن کنکور استفاده از برنامه‌ريزي است

يکي از اصول قابل رعايت در تست زدن کنکور استفاده از برنامه‌ريزي است

توجه به زمان در حین تست زدن

در اولین قدم نکته برداری مفید از تست کنکور باید حتما جهت حل سوالات تستی خود زمان داشته و آن را در نظر بگیرید. به صورتی که قبل از شروع سوالات آنها را برای خود مشخص کنید و تعدادش را بدانید. شما باید سختی تست‌ها را بدانید و با توجه به درسی که قرار است برای آن تست بزنید زمانی مشخص را در نظر بگیرید و به هر ثانیه آن احترام بگذارید. باید بتوانید خودتان را در زمان مشخص شده بسنجید و به دست آورید.

از انواع درس‌ها برای خود تست داشته باشید

شما باید در حین تست این قدرت را داشته باشید که تست را به صورت مجموعه‌ای برای خودتان در نظر داشته و بعد آنها را حل کنید. یعنی درسی خاص برای تست انتخاب و فقط برای یک موضوع آن را حل نکنید. چند موضوع را در کنار هم قرار داده و شروع به حرکت کنید. شاید در مواقعی پیشنهاد شود تست را از درس‌های مختلف برای خود انتخاب کنید تا شرایط کنکور به صورت کامل برای شما تجربه شود. زیرا، همانطور که اطلاع دارید در کنکور برای آزمون شما 4 ساعت زمان دارید تا مجموعه از درس‌ها را تست زنی کنید. این چنین نیست که تنها از یک درس و موضوع برای شما سوال طرح کنند. شما برای آشنایی می‌توانید از سوالات احتمالی کنکور حرف‌آخر بهره ببرید.

تست‌ها را علامت دار کنید

از دیگر موارد مهم برای نکته برداری در تست این بوده که آنها را علامت‌دار کنید. این مورد از موثرترین روش‌ها برای تست زنی است تا نکته‌های هر تست را کاملا دسته‌بندی شده برای شما استخراج کند. این چنین بعد از اینکه تست‌ها به پایان رسید خواهید دانست در کدام یک شک داشتید و کدام رو نمی‌دانستید. این روش به شما تمامی اشکالات را خواهد گفت و خواهید فهمید در چه مطالبی ضعیف هستید.

در حين تست زدن آنها را علامت دار کنيد تا دشوار و متوسط بودن آن را مشخص کنيد

در حين تست زدن آنها را علامت دار کنيد تا دشوار و متوسط بودن آن را مشخص کنيد

در تست‌ها هر نکته‌ای را یادداشت کنید

بهتر است بدانید که بیشتر تست‌های موجود ریشه خود را از سوالات کنکوری می‌گیرند که در سال‌های قبل طراحان طرح کرده‌اند. پس، اگر در حین حل کردن تست و سوال‌های کنکوری سال‌های قبل به سوالی برخورد کردید که در هیچ کتب کمک درسی و کتاب وزارت علوم قرار نداشت آن را یادداشت و در پایان از این گونه سوالات برای خود طرح کنید. بهتر است بدانید این موارد دارای نکات ریز بسیاری است که به نفع آموزش شما برای فهمیدن نکات مختلف خواهد بود.

نکته‌برداری از تست‌ها به کمک حرف‌آخر

حرف آخر یکی از موسسات مشهور بوده که توانسته است با استفاده از متد و روش‌های نوین محصولات کنکوری را از دروس عمومی و تخصصی برای دانش‌آموزان آماده کند تا به راحتی بتوانید آنها را یاد یگیرند و در کنکور برای رتبه برتر استفاده کنند. زیرا در آن از انیمیشن‌ها استفاده شده است تا بر روی نیم کره راست مغز و حافظه بلند مدت تاثیر بگذارد. جدا از اینها با استفاده از استادان مجرب آماده شده است که هر یک برای شما الگو و نقشه‌های راهی را آماده کرده‌اند که کار شما را برای یادگیری مباحث راحت می‌کنند. در این میان همچنین خواهید توانست دانلود جزوات، سوالات کنکوری و …. را نیز داشته باشید. در ضمن در صورت داشتن هر گونه سوالی خواهید توانست با مشاورین کنکوری ما به صورت 24 ساعته با استفاده از شماره 09128626297 در ارتباط باشید.

امتباز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین محصولات
آخرین اخبار
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
سبد خرید