گام های اساسی برای موفقیت در کنکور

گام های اساسی برای موفقیت در کنکور

تمامی ما در طول زندگی دوازده سال درس می‌خوانیم و زحمت می‌کشیم تا در آخر بتوانیم با قبولی در کنکور و رتبه خاص به دانشگاه‌های برتر راه پیدا کرده و آینده خود را تضمین کنیم. حال در این میان کنکور بسیار استرس‌ زا می‌باشد و می‌تواند برای هر کسی به نوعی دشوار و سخت باشد. اما، اگر شما بدانید که با برنامه و داشتن هدف خاص راه خود را ادامه دهید کنکور را به زانو در آورده و موفقیت را اذان خود می‌کنید. در واقع برای رسیدن به موفقیت باید بتوانید قدم‌های خود را مطمئن با برنامه‌ریزی و همراه نگرش مثبت قلبی بردارید. نباید با چشم بسته خود را راهی جاده کنید و به قول معرف بگویید هر چه پیش آید خوش آید. این گونه در بعدها شما چیزی جز پشیمانی نخواهید داشت و خیلی دیر خواهد شد.

آنچه در این مقاله میخوانید

7 گام موفقیت در کنکور

کنکور دارای مسیر پر پیچ و خمی است که هر دانش‌آموزی روزی با آن روبه رو خواهد شد. برای داشتن زندگی موفق باید بتوانید این مانع را از سر راه خود بردارد. در این راه شما باید 7 قدم اساسی را بردارید. هر قدم باید به درستی انتخاب شود. زیرا، مقدمه‌ای برای قدم بعدی است و چنانچه اشتباهی در قدم‌های شما ایجاد شود باید آن را اصلاح و مستحکم کنید. با اینکه از راه کنار بروید تا دیگران از شما پیشی بگیرند. پس بهتر است به خوبی قدم‌های خود را با تمرکز و چشم باز بردارید و پای خود را در چاله نیاندازید. برای اینکه بتوانید با این 7 قدم اساس برای موفقیت در کنکور 99 آشنا شوید در ادامه همراه ما باشید.

7 گام موفقیت در کنکور

7 گام موفقیت در کنکور

گام اول؛ نگرش

به طور کلی به هر نوع بیان نظر برای یک شی، فرد یا رویدادی که در آن قضاوت و ارزیابی نهفته باشد نگرش می‌گویند. نگرش تنها چیزی است که باید نه تنها در دوران تحصیل بلکه در تمام دروان زندگی همراه داشته باشید و از مهمترین موارد به حساب می‌آید. نگرش یعنی شما چه نگاهی را به دنیا و مسائل دارید.

اگر بخواهیم در مورد کنکور شما را بهتر آشنا کنیم. برای مثال، شما می‌گویید” کنکور آزمون بسیار سختی است که هزاران نفر در آن شرکت دارند. حالا یعنی من آنقدر خوش شانش هستم که قبول شوم. فلان فرد که از من زرنگ‌تر بود قبول نشد چه برسد به من” و از این گونه جملات. با این حال می‌توان به صورت دقیق گفت شما با این نگرش منفی در تفکر خود قبول نخواهید شد.

باید به خود ایمان داشته باشید و این تفکر را از ذهن خود بیرون کنید که نمی‌توانید قبول شوید. این گونه است که گام بزرگی را تا 50 درصد در سمت موفقیت برداشته‌اید. شما باید در حین خستگی در روزهای پر استرس انگیزه را داشته باشید و این انرژی شما خواهد بود تا بتوانید با قدرت راه خود را در به دست آوردن بهترین رتبه داشته باشید.

بهتر است بدانید این دروان که شما با استرس باشید و در توانایی خود شک داشته باشید، تقریبا برای همه پیش می‌آید. اما، شما باید قوی باشید و با تمام انرژی شروع کنید. این می‌تواند باعث تحقق پیدا کردن رویاهای شما شود. نباید به معدل و زرنگ و یا ضعیف بودن خود توجه داشته باشید. باید با برنامه‌ریزی و پشتکار آنچه را می‌خواهید بدست آورید.

نگرش در موفقیت کنکور

نگرش در موفقیت کنکور

گام دوم؛ هدف

بعد از پیدا کردن نگرش مثبت و قانع شدن که موفق خواهید شد و به موفقیت می‌رسید باید هدف خود را مشخص کنید. باید مشخص کنید آیا در رشته درسی خود کنکوری می‌دهید، تغییر رشته می‌دهید، دوست دارید تا چه رتبه‌ای بدست آورید و … البته برای اینکا بهتر است از مشاورین کنکوری ما نیز کمک بگیرید تا به صورت تخصصی راهنمایی شوید. اکثرا شما خود می‌دانید که چه رشته‌ای را چون ریاضی ،تجربی ، هنر و … دوست دارید. به هر حال باید قطعا تصمیم خود را بگیرید.

این رو بیاد داشته باشید که هر فردی با توجه به هدفی که در ذهن خود دارد تلاش می‌کند. اگر کسی رویایی در ذهن خود داشته باشد مطمئنا توانایی این را هم دارد که به آن برسد. این اصلا مهم نیست که هدفتان چقدر بزرگ است. مثلا می‌خواهید رتبه تک رقمی بیاورید اصلا مهم نیست و امکان پذیر است. فقط شما باید مسیر درست را انتخاب گام‌های درستی را بردارید. به این فکر کنید که می‌خواهید در آینده باقی عمر خود را چه کاری انجام دهید؟ در چه شغلی زندگی رویای خود را می‌بینید، از ته دل به چه چیزی علاقه دارید؟

هدف در موفقیت کنکور

هدف در موفقیت کنکور

گام سوم؛ تهیه منابع آموزشی

حالا که شما نگرش خود را با هدف معین کردید و پر از انرژی مثبت هستید بهتر است زمان را از دست ندهید و شروع به پیدا کردن منابع آموزشی معتبر کنید. باید از بهترین راه گام‌های خود را برای رسیدن به رویاها در کنکور بردارید. باید منبع مورد نیاز را داشته باشید.

البته همانطور که در مطالب قبلی نیز اشاره شد شما باید ابتدا از کتاب‌های درسی مدرسه استفاده کنید اینگونه خواهید توانست درک بهتری داشته باشید. بعد از اینکار برای عمق بخشیدن به مطالعات خود از دانلود جزوات ، ویدیوهای آموزشی و … استفاده کنید. یکی از بهترین منابع برای اینکه شما بتوانید با سوالات احتمالی کنکور و بهترین شیوه درس خواندن آشنا شوید این بوده که از موسسه حرف آخر کمک بگیرید. زیرا، موسسه حرف آخر با داشتن بهترین متد و شیوه‌ها نوین در خدمت دانش‌آموزان ضعیف و قوی بوده تا بتوانید به ساده‌ترین زبان بهترین مفهوم‌ها را برای داشتن کنکوری موفق به شما بدهد.

تهیه منابع آموزشی در موفقیت کنکور

تهیه منابع آموزشی در موفقیت کنکور

گام چهارم؛ برنامه‌ریزی

شما باید برای پیمودن راه خود نقشه‌ای داشته باشید تا در مسیر گم نشوید. بنابراین داشتن برنامه ریزی کنکوری یکی از مهمترین مواردی است که به موفقیت شما بسیار کمک می‌کند. این برنامه‌ریزی باید کاملا دقیق و بدون نقش با در نظر گرفتن هر مهارت، توانایی و منبعی باشد. یکی از بهترین کارها که کار شما را محکم‌تر می‌کند این است که دو برنامه‌ریزی برای خود داشته باشید. یعنی یک برنامه هفتگی و یکی برنامه ماهانه برای خود داشته باشید. همیشه به برنامه نگاه کنید و با توجه به آن پیش بروید.

در برنامه شما باید هر چیزی را مد نظر گرفت و تعادل خوبی را بین درس‌های عمومی و تخصصی داشته باشید. علاوه بر اینها برای تست و مرور نیز زمانی را داشته باشید.

این را هم به یاد داشته باشید که هر کسی برنامه‌ریزی و توانایی‌های مخصوص به خود را دارد و نمی‌توانید برنامه کس دیگری را برای خود کپی کنید تا بتوانید به راحتی و خوبی به مقصد خود برسید. اگر دیدید برنامه‌ای که تهیه کردید نمی‌تواند انتظار شما را برآورده کند و به صورت مثبت جوابی را به همراه ندارد خواهید توانست از مشاورین ما به صورت تخصصی کمک بگیرید.

برنامه ریزی در موفقیت کنکور

برنامه ریزی در موفقیت کنکور

گام پنجم؛ آزمون آزمایشی

ممکن است شما به راحتی با برنامه‌ریزی تمامی دروس را به روش صحیح برای کنکور مطالعه کنید و منبع درستی را نیز داشته باشید. اما،باید بدانید که آیا کاملا یاد گرفته‌اید یا نه دارای اشتباهاتی هستید که آنها را برطرف کنید. باید تجربه آزمون را داشته‌ باشید تا با سوالات آشنا و به نوعی زمان را مدیریت کنید. علاوه بر این از استرس خود می‌کاهید. برای اینکار باز می‌توانید با مراجعه به حرف آخر از آزمون‌های حرف آخر استفاده کنید.

شما با آزمون‌های آزمایشی تمامی اشتباهات را پیدا می‌کنید تا در برطرف کردن آنها به بهترین شکل قدم بردارید. به این شکل با خیال راحت در سر جلسه کنکور حاضر شده و بهترین رتبه‌ها برای خود خواهید داشت.

آزمون آزمایشی در موفقیت کنکور

آزمون آزمایشی در موفقیت کنکور

گام ششم؛ مشاور تحصیلی

انگیزه در راه رسیدن به موفقیت بسیار خوب است و می‌تواند شما را به موفقیت برساند و ترغیب کند که می‌توانید با انرژی بالا کار خود را ادامه دهید. بنابراین روحیه خوب می‌تواند یکی از مهمترین موارد برای موفقیت در کنکور باشد. بر همین اساس در مواقعی شما به تشویق نیاز دارد و در موقعی به تنبیه نیاز دارید.

شما باید برای اینکار مشاور خوب و حرفه‌ای را داشته باشید تا به صورت دلسوز و کاربلد در رسیدن به موفقت در کنکور یاریتان کند. اگر شما راه خوبی پیدا کرده باشید مشاور می‌تواند مسیر کوتاه و میانبری را نشانتان دهد. اگر در طول مسیر به اشتباهی رسیده‌اید و راهتان عوض شده است شما را به راه بگرداند. در واقع یک مشاور می‌تواند مواردی را ببیند که شاید خود شما از آن بی خبر باشید.

مشاوره تحصیلی در موفقیت کنکور

مشاوره تحصیلی در موفقیت کنکور

گام هفتم؛ محکم کردن آنچه ساخته‌اید

موارد بالا می‌تواند شما را بسیار قویتر به مقصد برساند. برای اینکه بتوانید همیشه با انگیزه و قوی بمانید بهتر است در تمام دوران مطالعه خود گام‌های بالا را رعایت کنید. همیه در حین مطالعه بعد از مدتی سوالاتی را از خود بپرسید تا بدانید که به بهترین شکل شروع به مطالعه کرده‌اید یا نه باید تغییراتی انجام شود. این سوالات می‌توانند همین گام‌های بیان شده باشد:

  • چه نگرشی دارید؟
  • هدف شما به داشتن انگیزه قوی کمک می‌کند؟
  • آیا منابعی که انتخاب کردید می‌تواند نیاز شما را برطرف کند؟
  • آیا برنامه ریزی دقیقی دارید که همیشه در معرض دیدتان باشد و با استفاده از آن مطالعه کنید؟
  • آزمون‌های آزمایشی چی؟ به سراغ این آزمون‌ها رفته‌اید یا نه بی خیال آنها شده‌اید؟
  • آیا کسی را دارید تا به شما در تحلیل آزمون‌ها کمک کند؟
  • آیا مشاوری دارید که شما را تنبیه یا تشویق کند و به راه رسیدن به موفقیت یاری کند؟

اگر دیدید با سوالات بالا می‌توانید هماهنگ باشید پس بدانید رسیدن به روزهای خود و موفقیت نزدیک است. باید تا می‌توانید این روند را ادامه و بهتر کنید تا بتوانید داشته رتبه برتر در کنکور را حتمی کنید.

موفقیت در کنکور

موفقیت در کنکور

موسسه حرف آخر با بهترین منابع

شما باید ابتدا از کتاب‌های درسی خود استفاده کنید. بعد از مطالعه کتاب‌های درسی خود می‌توانید برای اینکه منابع خود را دقیق و بدون مشکل کنید از موسسه انتشار حرف آخر کمک بگیرید. این موسسه دارای انواع پکیچ‌های آموزشی تجربی، ریاضی، شیمی و … است. تا بتوانید با بهترین شکل و بدون هیچ کم و کسری منابع دقیق را داشته باشید. با این منابع خواهید توانست مفهومات خود را بالا ببرید و به موفقیت حتمی در کنکور دست پیدا کنید.

علاوه بر اینها اگر به فروشگاه حرف آخر سری بزنید خواهید فهمید آموزش و پکیچ‌های این موسسه دارای قیمت‌های استاندارد می‌باشد که برای شما عزیزان جهت قبولی در کنکور 99 تخفیفات بسزایی را قرار داده است که با میل هر کسی خواهد بود.

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که از انواع تغییرات کتاب‌های درسی با خبر شوید و مطابق با تغییرات منابع خود را تهیه کنید تا بتوانید به بروزترین سوال و مطالب دسترسی داشته باشید و در صورت داشتن هر گونه سوال، پشتیبانی، مشاوره و … با شماره 09128626297 تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین محصولات
آخرین اخبار
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
سبد خرید