برای کنکور دارای انرژی مثبت باشید

براي کنکورداراي انرژي مثبت باشيد

اینکه داوطلبین کنکور در اکثر مواقع که در حین ناهار خوردن، استراحت و … هستند مشکلات مربوط به کنکور ذهنشان را برای چند دقیقه درگیر کند در بیشتر افراد موجود است. چرا که آمادگی داشتن برای کنکور روندی طولانی و خسته کننده در پی خواهد داشت و جدا از اینها این مسائل بر روند خسته کنندگی آن اضافه خواهد کرد. یکی از مواردی که در بیشتر زندگی و به خصوص در حین کنکور باید به آن توجه داشت این بوده که انسان روحیه خود را از دست ندهد. اگر شما با روحیه و انگیزه بالا باشید می‌توانید شاد زندگی کنید و از تمامی لحظه‌های زندگی لذت ببرید. بنابراین در ادامه حرف‌آخر برای شما مواردی را آماده کرده است که می‌تواند به داشتن انرژی مثبت شما در کنکور کمک کند.

آنچه در این مقاله میخوانید

رابطه داشتن مثبت اندیشی و کنکور

برای مثال، برادر من سال دومی بود که در کنکور شرکت می‌کرد و با خستگی کتاب خود را کنار گذاشته و به مواردی عجیب و غریب فکر می‌کرد. احساس خاصی تمام وجود او را فرا می‌گرفت. فکرهای مختلفی از هزاران نوع در عرض چند ثانیه به فکرش خطور پیدا می‌کرد که مثلا؛ اگر اینبار هم در کنکور قبول نشوم چه خواهد شد؟ اگر به خاطر نرفتن به سربازی در رشته‌ای ادامه تحصیل دهم که دوست ندارم چه می‌شود؟ یا اگر وقت کافی برای خواندن تمامی کتاب و مطالب را نداشته باشم چه می‌شود و…

همه این موارد و بسیاری اگر و اما و فکرهای دیگر ذهنش را برای مدت طولانی مشغول کرد و وقتی متوجه شد که از زمانی که برای فیزیک گذاشته بود حدود یک ساعت گذشته بود. در طرف دیگر امیر خواهر زاده‌ام با اینکه مطالعه طولانی داشت به این فکر می‌کرد که خوش به حال پشت کنکوری‌ها. آنها به اندازه کافی وقت و انرژی دارند تا حسابی و زیاد درس بخوانند. اما، ما باید هم به مدرسه رفته و برای امتحان درس بخوانیم و هم برای کنکور درس بخوانیم. و این چنین هزاران نفر با انواع تفکرات غلط فکر خود را مشغول می‌کردند.

این را اصلا فراموش نکنید که شادی تنها چیزی است که خواهد توانست به فرد برای رسیدن به هدف توان و انرژی بدهد. مهمتر از همه این بوده که اگر دارای انرژی مثبت و شادی بود این خصوصیات به اطراف نیز سرایت کرده و محیط پر از انرژی مثبت خواهد شد. شاید با خود بگویید کنکور فرق دارد و امکان ندارد با فکر کردن به موفقیت و درس خواندن شاد هم بود. درست است فکر کردن به کنکور و درس می‌تواند ذهن را مشغول خود کند. ولی برای شاد بودن و انگیزه داشتن نیز راه‌هایی وجود دارد.

براي کنکور موفق و تمرکز داشتن بايد خوشحال باشيد و از انرژي مثبت برخودار شويد

براي کنکور موفق و تمرکز داشتن بايد خوشحال باشيد و از انرژي مثبت برخودار شويد

به این فکر کنید که افرادی از شما پایین‌تر نیز هستند

نباید اجازه دهید که این فکر به ذهنتان خطور پیدا کند که از بقیه عقب هستید. یا نه دیگران از شما درصد بالایی را خواهند زد. همیشه به این مورد نیز توجه داشته باشید که داوطلبان زیادی نیز هستند که چه درسی و چه جسمی و روحی از شما پایین‌تر هستند. شما یکی از نامحدودترین داوطلبین کنکور هستید که این راه را می‌پیماید و این برای آینده و ساخت آن است. این که با نگرانی و دغدغه باشید و یا نه با شادی هدف خود را دنبال کنید فرقی ندارد. باید بالاخره این راه به پایان برسد و در آزمون شرکت کنید. ولی فرقی دارد و آن هم این است که اگر بتوانید با انگیزه و شادی ادامه دهید در یادگیری شما تاثیر داشته و به موفقیت در کنکور دست پیدا خواهید کرد. شما الان این مطلب را مطالعه می‌کنید و زمان را صرف این مورد می‌کنید. اما، تقریبا تمامی داوطلبین به صورت جدی الان برای مطالعه خود برنامه‌ریزی کنکوری دقیق را آماده کرده‌اند. این یعنی اگر همچنان بنشینید و ذهن خود را با سوال‌های الکی درگیر کنید از بقیه عقب خواهید افتاد. پس بجنبید و با انرژی مثبت شروع کنید و هر نگرانی را از خود دور کنید.

برای داشتن انرژی مثبت نگرانی را از خود دور کنید

افراد زیادی که شاید شما هم این چنین باشید این گونه اخلاقی دارند که در حین مطالعه بر این تفکر هستند که باید تمامی مطالب را یاد بگیرند و موردی را فراموش نکنند، تا در حین تست زدن تمامی آنها را صحیح پاسخ دهند. این افراد در حین مواجه با مشکلی به کلی انگیزه خود را برای ادامه از دست می‌دهند و دچار استرس و نگرانی خواهند شد. این نگرانی که، تا زمان برگزاری کنکور چند تا از این سوالات را فراموش خواهند کرد. همین باعث خواهد شد تا علاوه بر استرس جلوی شاد بودن آنها را برای ادامه کنکور بگیرد.

شما باید مقابل این مشکل بایستید. برای اینکار به یاد داشته باشید که هیچ داوطلبی تمامی مطالب دروس را به صورت کامل یاد نخواهد گرفت و تمامی آنها حداقل در یک درس ضعف دارند. شاید شمای که در درس خاصی قوت دارید برای دیگری نقطه ضعف باشد. پس اصلا نگران این نباشید که چند تست را غلط زدید. با حفظ کردن آرامش خود به شوخی با مطالب بپردازید و در این هنگام اشتباهات خود را شناسایی و رفع کنید. این را هم بهتر است بدانید که نیازی به دانستن تمامی مطالب و دروس نیست و اگر می‌دانید در درسی ضعف دارید بدون هدر دادن زمان عبور و به مطالعه دیگری بروید.

برای داشتن آرامش از رنگ‌ها کمک بگیرید

روانشناسان معتقدند بیشتر جنبه‌های روحی و روانی افراد تحت تاثیر رنگ‌های مختلف می‌باشند. اگر بتوانید از رنگ‌ها استفاده کنید در آرامش و بالا بردن انرژی بسیار موثر خواهند بود. برخی از رنگ‌ها هستند که می‌توانند به داشتن تمرکز بیشتر کمک کنند و یا حالت روحی فرد را تحریک کنند و …
برای مثال استفاده از رنگ آبی خواهد توانست برای آرامش بسیار مفید باشد و هیجانات را کاهش دهد. برعکس قرمز باعث افزایش هیجانات خواهد شد. علاوه بر اینها رنگ سبز در کاهش استرس مفید خواهد بود و همیشه آرام بخش است. درست است که شما به صورت سلیقه‌ای برای دکوراسیون و پرده‌های اتاق رنگ انتخاب می‌کنید. ولی، بهتر است در حین آماده شدن برای کنکور به سراغ رنگ‌های شاد و انرژی دهنده بروید. این رنگ‌ها همچنین، باعث از بین بردن خستگی شما خواهند شد و بر تاثیر مثبت روحیه برای یادگیری موثر خواهند بود. علاوه بر دکوراسیون همیشه سعی بر این داشته باشید تا لباس‌های با رنگ‌های شاد و زیبا بپوشید.
شاید نتوانید دکوراسیون اتاق را تغییر دهید. پس از چند تابلوی زیبا و شادی در آن استفاده کنید. این را بدانید که شما با پوشیدن لباس‌هایی با رنگ شاد علاوه بر خود باعث سرایت شادابی به اطرافیان خواهید شد. شما باید بدانید لباس‌های به رنگ تیره چون مشکی باعث غم و حس اندوه در شما و نزدیکان می‎شود. شما با نگاه کردن به رنگ شاد سلامت روانی خود را بالا می‌برید.

استفاده از رنگ و دکوراسيون خاص در مکان مطالعه مي‌تواند به شما در کنکور کمک کند

استفاده از رنگ و دکوراسيون خاص در مکان مطالعه مي‌تواند به شما در کنکور کمک کند

با ورزش کردن شادی خود را افزایش دهید

چیزی که باعث افزایش شادی و اعتماد به نفس می‌شود می‌تواند به سادگی با استفاده از ورزش کردن باشد و به شما رضایت باطنی را هدیه دهد. ورزش با داشتن احساس خوبی که دارد به شما این حس را می‌دهد که به موفقیت‌های بلندی دست پیدا کردید. علاوه بر اینها ورزش باعث درمان بسیاری از بیماری های مختلف از جمله افسردگی خواهد شد. لازم نیست که شما به صورت حرفه‌ای ورزش کنید. می‌توانید به صورت عادی روزی 30 دقیقه پیاده روی داشته باشید. در حین انجام فعالیت‌های بدنی، شما تولید ماده شیمایی به نام سروتونین را خواهید داشت که کاهش آن منجر به افسردگی خواهد شد. این را شاید مشاهده کرده باشید که افراد ورزشکار بسیار کم دچار افسردگی می‌شوند. همچنین ورزش باعث تولید اندورفین و اپی نفرین و سیتوکین‌ها نیز خواهد شد و این مواد به صورت طبیعی می‌تواند سطح هوشیاری و روحیه عمومی را به همراه احساس انرژی و شادابی را بالا ببرد.

شاید الان این مورد را در ذهن داشته باشید که ورزش کردن وقت شما را هدر می‌دهد. برای جواب می‌توان گفت خواهید توانست نیم ساعت از وقت استراحت خود را به ورزش اختصاص دهید.

به کمک ایمان به سمت کنکور بروید

بهتر است بدانید تمامی داوطلبان کنکوری در حین آماده شدن برای آزمون دچار نگرانی و استرس هستند. مورد مهم این است که چگونه این مشکل را برطرف کنید. یکی از مهمترین کارها برای غلبه شاد و با انگیزه بودن است. باید مثبت بیاندیشید و عمل کنید و سعی خود را بر این داشته باشید تا این حس را به دیگران منتقل کنید. این عمل باعث خواهد شد تا انرژی تولید شده اول به خود و بعد به اطرافیان منتقل شود. تمامی اتفاقاتی را که در کنکور ممکن است رخ دهد را مثبت ببیینید و به این که خدا شما را یاری می‌کند ایمان داشته باشید. مطمئن باشید با تلاش بهترین سرنوشت در انتظار شما است. زمانی که دچار ناامیدی و افسردگی هستید با خدا راز و نیاز کنید و از او کمک بخواهید. خداست که می‌داند چه چیزی برای شما خوب است.

کنکوری موفق با حرف‌آخر

موسسه حرف آخر نیز در پیمودن راه کنکور با شما است تا بتواند با محصولات کنکوری خود به بهترین شکل ممکن شما را یاری کند که به برترین رتبه‌های کنکوری دست پیدا کنید. شما در صورت نیاز داشتن به مشاوره کنکوری خواهید توانست با شماره 09128626297 تماس حاصل فرماید و بهترین راهنمایی‌ها را اذان خود کنید تا انرژی و توان خود را به بهترین شکل ممکن بدون هدر دادن استفاده کنید.

امتباز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین محصولات
آخرین اخبار
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
سبد خرید