چگونه می‌توانیم دروس عمومی را بالای 90 درصد بزنیم؟

دروس عمومی را بالای ۹۰ درصد بزنیم

کنکور از سوالات عمومی و تخصصی تشکیل شده است. بر همین مبنا اکثر داوطلبان می‌خواهند بدانند تا چه حد باید به دروس عمومی اهمیت داد؟ چگونه می‌توانیم دروس عمومی را بالای 90 درصد بزنیم؟ آیا دروس عمومی مهم است یا تخصصی؟ و بسیاری از این گونه سوالات که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید. اما، باید در درجه اول بگیم که اهمیت دادن بیشتر به تخصصی و یا عمومی بودن دروس متفاوت است و برای هر رشته درسی فرق دارد و این به تراز بر می‌گردد نه ضریب. برای مثال؛ می‌توان گفت درس هنر و زبان از اهمیت بیشتر عمومی برخوردارند تا تخصصی، ولی دیگر دروس چون تجربی و ریاضی اینگونه نیستند و تخصصی اهمیت بیشتری دارد.

به صورت کلی می‌توان گفت که شما نباید تنها به تخصصی و یا عمومی بودن تکیه کنید. باید هر دو را برای داشتن رتبه برتر و دانشگاه‌های عالی خوانده باشید. متاسفانه افراد زیادی هستند که توجه بسیار کمی را به دروس عمومی دارند و بیشتر وقت خود را به دروس تخصص می‌دهند. شما باید برای حضور و موفقیت در کنکور سراسری 99 به دروس عمومی توجه ویژه‌ای را داشته باشید. این تفکر غلط را از ذهن خود بیرون کنید که با خواندن دروس تخصص شما می‌توانید به درصدهای بالا برسید. از مهمترین عوامل دیگر روش‌های صحیح مطالعه برای کنکور بوده که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید نه اینکه دل بخواهی هر وقت فرصت کرید درس‌های خود را مطالعه کنید.

آنچه در این مقاله میخوانید

چگونه در کنکور دروس عمومی را با درصد بالا بزنم؟

همه ما با توجه به آزمون‌های سال‌های گذشته به این پی بردیم که درس‌های عمومی از اهمیت و سختی بالاتری برخوردار هستند. در سال‌های گذشته فرد می‌توانست با یک الی دو ماه صد درصد دروس عمومی را بزند. اما، الان دیگر این چنین نیست و باید وقت و زمان بیشتری را به آن اختصاص دهید. این می‌تونه با توجه به ضعیف و یا قوی بودن شما فرق داشته باشد. بر همین اساس، برای داشتن اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید از بودحه بندی کنکور 99 که قرار دادیم اینها را برای خود بهتر زمانبندی کنید. همانطور که در بالا اشاره شد موضوع مهم دیگری که وجود دارد این بوده که اکثر افراد از دروس عمومی یا بیزارند و یا بنا به دلایلی زمان مناسبی برای خواندن اختصاص نمی‌دهند. پس بهتر است شما در میان این افراد به رتبه‌های بهتری دست یابید و خود را به بهترین دانشگاه‌های کشور برسانید.

مطمئن باشید که اگر شما در دروس عمومی سرمایه گذاری کنید بهترین بازده را خواهید داشت. چرا که دروس عمومی مبحثی زودبازده‌تر نسبت به دروس تخصصی هستند و می‌توان در زمان کمی تسلط بیشتری را روی آنها داشت. زیرا، شمایی که در کنکور شرکت کردید حتما این رو می‌دانید که در صورت بالا بودن درصد درس‌های عمومی از 80 بسیار نتایج خوب و متناسبی را در کنکور خواهد گذاشت. برای اینکه بتوانید به بهترین شکل این کار را انجام دهید پیشنهاد می‌شود در اولین فرصت با مشاورین کنکور که در این زمینه متخصص هستند و می‌توانند شما را در خواندن و یا زمانبندی راهنمایی کنند صحبت کنید.

دروس عمومی در کنکور

دروس عمومی در کنکور

دروس عمومی مهم تر هستند یا دروس تخصصی؟

این را آویزان گوش خود کنید که برای موفقیت در کنکور 99 نباید دروس عمومی و حتی تخصصی را پشت گوش بیاندازید. نباید به اشتباه، خواندن دروس عمومی را به آخر کار بیاندازید. این می‌تواند بسیار ضرر داشته باشد تا هنگام اقدام برای مرور کتاب، تمامی مطالب یادتون بره. بهترین کار برنامه ریزی است. باید برنامه‌ریزی برای کنکور را فراموش نکنید.

نکته مهمی که باید در این مطلب خدمت شما عرض کنیم این بوده افراد با توجه به اشتباهات مختلف ممکن است از دروس عمومی فرار و آنها را نخوانند. این می‌تواند برای شما هم پیش آمده باشد. مثلا عده‌ای از افراد هستند که بنا به ضعیف بودن در درس‌هایی چون زبان فارسی، زبان عمومی و … بر این تفکرند که وقت زیادی را برای برای یاد گرفتن این دروس باید صرف کنند. بر همین اساس به سراغ دروس تخصص می‌روند تا مثلا بیشتر در این جهت بتوانند موفق باشند. دسته‌ای دیگر فکر می‌کنند که اگر آنها تخصصی را بیشتر بزنند ولی عمومی را نه موفق می‌شوند. این رو فراموش نکنید که در هر رشته‌ای چون رشته ریاضی ، تجربی و … باید درس‌های عمومی را در چهار نوع ادبیات و زبان فارسی، عربی ، دین و زندگی و زبان انگلیسی پاسخ بدهید.

دروس عمومی مهم تر هستند یا دروس تخصصی؟

دروس عمومی مهم تر هستند یا دروس تخصصی؟

خواندن درس‌های عمومی برای درصد بالا

  • معنی لغات: در آخر هر کتاب ادبیاتی لغت‌هایی وجود دارد که حتما خوانده و مشاهده کرده‌اید. بهترین کار این است که آنها را یادداشت و به همراه خود در هر کجایی داشته باشید.
  • تاریخ ادبیات: بهترین کار این است که از کتاب‌های مبحثی در بازار استفاده کنید. تا در هر زمانی که وقت مطالعه داشتید ، برای مثال در اتویوس زمانی که می‌خواهید به خانه برگردید و یا در هر مکان و جای دیگر آن را مطالعه کنید. همچنین خواهید توانست در صورت تمایل از پکیچ آموزشی تاریخ ادبیات حرف آخر نیز بهره ببرید.
  • آرایه ادبی: در کنکور شما تست‌هایی را برای این موضوع دارید. بهترین کار برای راحتی شما این است که قبل از هر کاری اقدام به پیدا کردن کلید هر آرابه بپردازید. باید کاملا یاد بگیرید که با سوالات چگونه برخورد کنید و این با تست زنی امکان‌پذیر است. بهترین انتخاب و مورد استفاده از تست‌ها و سال‌های کنکور سال‌های قبل است. در صورت تمایل آشنایی بهتر با آرایه های ادبی حرف آخر شروع کنید.
  • قرابت معنایی: برای جواب دادن به سوال‌های قرابت معنای در درجه اول آشنایی با کلیت شعرهای کتاب‌های ادبیات دبیرستان ضروری است. در این صورت است که شما می‌توانید منظور کلی را از هر بیت و سوال درک کنید. مورد بعدی درست و صحیح خواندن بیت‌ها است، که این خود نیاز به خواندن و تمرین دارد. برای مثال؛ خواهید توانست قبل از خواب 15 دقیقه دیوان حافظ بخوانید. در ضمن تست زدن را فراموش نکنید تا برای قرابت معنایی نیز سرعت بالای داشته باشید.
  • زبان فارسی: زبان فارسی یکی از درس‌های عمومی است که بیشتر افراد در تست زدن آن مشکل دارند. بنابراین، اصلا جای نگرانی نیست و بهتر است بدانید با تمرین می‌تواند این مشکل را حل کند. شما بهتر است بعد از هر مبحث به سراغ تست سراسری بپردازید تا بتونید دوز تست زنی را بالا ببرید.
  • ترجمه و تعریب: می‌رسیم به درس عربی که به ندرت می‌توان کسی را یافت با این درس مشکل نداشته و علاقه خاصی به آن داشته باشد. اول از همه بهتره اشاره کنیم که شما تنها با یادگیری تقریبا 30 نکته قادر به جواب دادن 8 سوال ترجمه عربی می‌باشید. مورد دوم، تست زدن است. تست زدن از مواردی است که باید جهت موفقیت در ترجمه داشته باشید. بنابراین، بهترین کار این است که هفته‌ای حدودا 40 تست ترجمه داشته باشید تا مدام به موفقیت چسپیده باشید.
  • قواعد در عربی: برای عربی بهتر است بدانید که تا 8 تست از کتاب عربی دوم و سوم می‌باشد، مباحثی مثل معتل، معرفه و نکره، اعراب های فرعی و محلی و تقدیری و … معمولا در سوالات استفاده می‌شوند. حالا بعد اینکه توانستید این موارد را یاد بگیرد بهتره سراغ قواعد در متن‌های کتاب بروید تا آنها رو مورد بررسی قرار دهید. بهترین کار برای وارد شدن و بالا رفتن تست این بوده که سوالات سال‌های قبل رو نیز بررسی کنید. البته استفاده از پکیچ آموزشی عربی حرف آخر نیز بی نظیر و شما را با با جواب دادن وارد خواهد کرد.
  • دین و زندگی: سوالات دین و زندگی از کتاب‌های دوم ، سوم و پیش دانشگاهی طرح می‌شوند. اگر شما تا به حال سوال‌های کنکور سراسری سال‌های قبل رو بررسی کرده باشید متوجه خواهید شد که بیشتر از آیات و روایات استفاده شده است. دین و زندگی از درس‌های مطالعاتی بوده و مسلط بودن روی آن بسیار مهم است. در واقع این به شما بر می‌گردد تا بتوانید یک آیه را به خاطر بسپارد و بتونید منظور آن را به راحتی تشخیص دهید. حتما توصیه می‌شود قبل از شروع تقریبا تا 8 تست کنکور دین و زندگی سال‌های قبل را بررسی کنید تا متوجه منظور در آیات شوید.
  • گرامر زبان: تا 3 تست رو به گرامر خواهید داشت. با توجه به کنکورهای سال‌های قبل می‌توان گفت از 14 درس سال سوم و پیش دانشگاهی تا 5 درس، گرامر برای طراحان با اهمیت است. بهترین کار برای گرامر این بوده که شما قواعد این دو کتاب سوم و پیش را با خود همراه داشته باشید تا هر وقت فرصت شد نگاهی به آنها بیاندازید.
  • لغات زبان: زبان انگلیسی نیز از درس‌هایی است که با توجه به دوست داشتن دانش آموزان باز به سختی می‌توانند تست‌های آن را بزنند. این درس به حدی مبحث مهمی است که حتی معلمانی در حال تدریس نیز لغات رو برای خودشان مرور می‌کنند. شما هم بهتر است برای از یاد نرفتن لغات این درس آنها را مدام مرور و تکرار کنید. مورد مهمی که وجود دارد این بوده که شما در مقابل یادگرفتن باید ترجمه جمله انگلیسی رو نیز بدانید. این است که به شما در تست کمک می‌کند. مورد بسیار مهم در زبان انگلیسی وجود دارد و آن هم این بوده که بهتر است تست‌های جدید با ایده‌های نو بررسی کنید.
  • درک مطلب زبان انگلیسی و عربی: اگر سوال‌های کنکور سراسری را بررسی کرده باشید با متن‌هایی در قسمت عربی و زبان انگلیسی مواجه خواهید شد که به صورت چند خط در اختیارتان قرار گرفته است. مشکل اساسی در این زمان‌ها ترجمه است. در اینجاست که لغات به کمکتون می‌آید. شما علاوه بر ترجمه لغات باید بتونید به سرعت متن‌ها را بخوانید چون در کنکور زمان بسیار هم است. بنابراین این تنها با تمرین حاصل می‌شود. باید این را در برنامه خود بگنجانید تا متن‌ها را روخوانی و تمرین داشته باشید.
چگونه خواندن درس‌های عمومی

چگونه خواندن درس‌های عمومی

نکته مهمی که در باره دروس و درصد بالای آنها بدانید این بوده که زمان در حل کردن تست بسیار مهم است. باید بتوانید با زمانبندی دقیق آنها را در آزمون به راحتی جواب دهید. در غیر این صورت اگر نتوانید به تست و زمان آشنایی داشته باشید تمامی زحماتتان هدر خواهد رفت.

موفقیت در کنکور با دروس عمومی

موفقیت در کنکور با دروس عمومی

تاثیر حرف آخر در بالا رفتن درصد دروس عمومی

با تمرین و پشتکار خواهید توانست در کنار تست‌های کنکور سراسری سال‌های گذشته بهترین تست‌ها را با درصد بالا برای خود کسب کنید. یکی از مهمترین موارد که نباید فراموش کنید این بوده که از آخرین تغییرات کتاب‌های درسی برای کنکور 99 که انجام شده است مطلع شده و بررسی‌ کنید. که جهت اطلاعات بیشتر خواهید توانست با مشاورین ما تماس گرفته و همچنین از برنامه‌ریزی دقیقی برخوردار شوید.

علاوه بر اینها هیچ وقت بر این باور نباشید که زمان از دست رفته است و شما دیگر نمی‌توانید خودتان را به دیگر افراد برای آزمون برسانید. “ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه است” این تنها به انگیزه و اشتیاق شما بستگی دارد.

در این میان موسسه انتشارات حرف آخر نیز در کنار شما بوده تا بتوانید با استفاده از پکیچ‌ها و آموزش‌های متناسب به آرزوی خود برسید. زیرا، حرف آخر توانسته با استفاده از متد و شیوه‌های نوین بهترین موارد را برای شما آماده کند. بنابراین، شما دیگر نیازی به گرفتن معلمان خصوصی جهت موفقیت در کنکور 99 نخواهید داشت.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهی در مورد “چگونه می‌توانیم دروس عمومی را بالای 90 درصد بزنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین محصولات
آخرین اخبار
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
سبد خرید