داشتن مطالعه صحیح درس عربی در کنکور

داشتن مطالعه صحيح درس عربي در کنکور

داشتن مطالعه و روش صحیح درس عربی یکی از مشکلات دانش‌آموزان رشته ریاضی و تجربی برای کنکور است. این مورد حتی برای داوطلبین علوم انسانی نیز مشکل و دشوار است. در این میان بهتر است ابتدا بگوییم درس عربی سوالات خود را در بعد درس دوم در دفترچه عمومی قرار داده است. این درس ضریب 2 را داشته و چون اکثر دانش‌آموزان با آن مشکل دارند و کمتر جواب داده می‌شود اگر شما بتوانید آن را به خوبی و بیشتر جواب دهید مطمئنا تراز خود را بالا خواهید برد. پس، نتیجه می‌گیریم اگر شما بتوانید عربی را در کنکور بالای 90 درصد بزنید بسیار خوش‌آیند خواهد بود و به نوعی موفقیت باور نکردنی و متفاوت خواهید داشت که هر کسی آرزوی داشتنش را دارد. ولی، یک سوال؛ جالا چرا نمی‌توانیم این سوالات را که بعد ادبیات در کنکور و مقدارش 25 عدد است پاسخ دهیم؟ بله، چون روش صحیح مطالعه برای درس عربی نداریم. همین باعث شده است در ادامه حرف‌‌آخر شما را برای پیمودن این راه و خواندن درس عربی به روش صحیح یاری کند.

آنچه در این مقاله میخوانید

راه‌هایی برای مطالعه درس عربی

بطور کلی درس عربی از دسته دروسی می‌باشد که اگر بخواهید در کنکور به نوعی تمامی سوالات آن را پاسخ دهید باید اطلاعات کاملی را از تمامی قسمت‌های آن داشته باشید و از هر گوشه کنار کتاب آگاهی جامعی پیدا کنید. نباید به این تفکر باشید که با خواندن چند درس در عربی در تست موفق هستید. شما باید اطلاعات خود را در ترجمه و قواعد کامل کرده و با تکمیل کردن زمینه را برای جواب به پاسخ‌های صحیح آماده کنید. این را هم بهتر است بدانید که از عمده مشکلات داوطلبین درست نخواندن عبارات عربی است. اگر بتوانید عبارات را صحیح بخوانید امتیازی مثبت را خواهید داشت که هم در ترجمه و هم در بکارگیری صحیح قواعد کمکتان خواهد کرد. این موارد تنها با مطالعه دقیق و ریز در تمامی مباحث و درس‌ها امکان‌پذیر است.

براي مطالعه نتيجه بخش عربي در کنکوربايد به نکاتي اساسي توجه داشته باشيد

براي مطالعه نتيجه بخش عربي در کنکوربايد به نکاتي اساسي توجه داشته باشيد

برنامه‌ریزی مطالعه برای پیشرفت در تست عربی

بارها در مطالب به تست‌زنی تاکید کرده‌ایم و گفته‌ایم که تست بسیار اهمیت دارد. در درس عربی برای اینکه بتوانید در پاسخ به تست‌ها پیشرفت چشم‌گیری داشته باشید بسیار ضرورت دارد که آگاهی کاملی از قواعد و ترجمه در درس عربی داشته باشید. برای اینکار شما باید برنامه‌ریزی کنکوری داشته باشید تا بتوانید خود را با روزانه حداقل یک ساعت و حداکثر 3 ساعت خواندن درس عربی برای کنکور آماده کنید. البته، یکی از بهترین زمان‌ها برای مطالعه درس عربی که با برنامه‌ریزی خود دارید می‌تواند شب چند ساعت قبل خواب باشد. شما باید به گونه‌ای باشید که در طول هفته تا 12 ساعت مطالعه برای درس عربی داشته باشید. پس بهتر است روز 2 ساعت مطالعه برای عربی داشته باشید.

بهتری کار برای اینکه بتوانید ترجمه و قواعد درس عربی را به خوبی یاد بگیرید این بوده که آنها را به 4 بخش تقسیم کنید و با برنامه پیش بروید تا زمان و انرژی خود را به بهترین نحو استفاده کنید.

1. مرور و خواندن قواعد درس عربی

از وقتی که شروع به مطالعه می‌کنید تا هر زمانی که بتوانید تسلط خود را بر روی قواعد در عربی داشته باشید باید حداقل روزانه تا یک ساعت را به خواندن قواعد اختصاص دهید. شما برای اینکه بتوانید تست‌های قواعد را بزنید باید به آنها تسلط کامل داشته باشید. یعنی باید قادر باشید اسامی منصرف و غیر منصرف را نام ببرید و به تعریف مفعول مطلق مسلط باشید. همچنین باید بدانید چه کلماتی به جمع مونث سالم و جمع مذکر سالم متعلق دارد. شما باید درس عربی و قواعد آن را همانند دین و زندگی حفظ شوید. ناامید نشوید درست است که کمی دشوار است. ولی با سعی و تلاش به شیرینی قابل انجام خواهد بود.

در درس عربي نبايد مرور قواعد را فراموش کنيد

در درس عربي نبايد مرور قواعد را فراموش کنيد

2. در نظر گرفتن زمان برای تست عربی

بعداز اینکه بخش اول، یعنی یک ساعت را به خواندن قواعد اختصاص دادید باید 15 دقیقه را به جواب دادن 25 تست اختصاص دهید. برای اینکار خواهید توانست در ابتدای شروع از تست‌های موضوعی استفاده کرده و بعد به سراغ تست‌های جامع بروید. همانطور که می‌دانید تست‌های موضوعی زمانی کمتری را خواهد گرفت و می‌توانید تعداد بیشتری را از آنها حل کنید. در اینجا مهم، توجه و در نظر گرفتن زمان است تا در 15 دقیقه قادر باشید تست‌ها را حل کنید. زیرا، در کنکور برای 25 سوال عربی شما 20 دقیقه زمان دارید. در اینجا 5 دقیقه به عنوان زمان اضافه در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید به این صورت ادامه دهید که بعد از تمام شدن 15دقیقه هر تعداد تست را نزده بودید را رها کنید، یا این تمرین عادت خواهید کرد که در 15 دقیقه به 25 تست جواب دهید.

3. تحلیل و بررسی تست عربی در 15 دقیقه

بعد از اینکه 15 دقیقه تمام شد و تست‌ها را جواب دادید، به تحلیل و بررسی تست‌های پاسخ داده شده بپردازید تا صحیح و غلط بودن را بدانید. این می‌تواند از تست زدن نیز مهمتر باشد و اگر این کار را انجام ندهید تمامی زحمات شما برای تست زدن بی فایده خواهد بود.

4. خواندن معنی و ترجمه لغات عربی در 15 دقیقه

حالا که تمامی موارد بالا و 3 مرحله اول را پشت سر گذاشتید باید به سراغ ترجمه بروید. در این مرحله باید 15 دقیقه زمان را برای خواندن و ترجمه لغات در نظر داشته باشید. بهتر است برای شروع از عربی یک دست به کار شوید (بسیاری از لغات عربی 1 در عربی 2 و 3 به کار گرفته شده است). با اینکار هر شب خواهید توانست لغاتی را بر دانسته‌های خود اضافه کنید. بعد از انجام مراحل بالا بهتر است به این موارد توجه داشته باشید که:

  • این برنامه‌ریزی را تا زمانی که دارای تسلط کافی نشده‌اید ادامه دهید.
  • سعی و تلاش را فراموش نکرده و هر روز تکرار کنید.
  • از اینکه زمان زیادی خواهد گرفت و برنامه طولانی شده است اصلا نگرانی نداشته باشید.
  • بیشتر از تست زدن تمرین ترکیب موثر داشته باشید و آن را با شروع مطالعه عربی آغاز کنید و رفته رفته افزایش دهید.
  • کتاب درس خود دارای نکات مهم ترکیبی است که باید استفاده کنید، بعد از آن می‌توانید از پکیچ عربی استاد واعظی استفاده کنید.
روش صحيح مطالعه درس عربي براي کنکورخواندن معني و ترجمه لغات عربي در 15 دقيقه است

روش صحيح مطالعه درس عربي براي کنکورخواندن معني و ترجمه لغات عربي در 15 دقيقه است

مطالعه درس عربی با حرف‌آخر

حرف‌آخر با استفاده از بهترین استادان کشور و استفاده از متد و شیوه‌های نوین شما را در رساندن به بهترین رتبه و دانشگاه‌های کشور یاری می‌کند تا به بهترین‌ها دست پیدا کنید. شما عزیزان خواهید توانست برای دریافت هر گونه پکیچ و آموزشی به فروشگاه حرف‌آخر مراجعه کنید تا آن را با نکات کلید و بهترین راه حل‌ها و نقشه راه برای شرکت در آزمون کنکور دریافت کنید. همچنین در صورت هر گونه سوالی خواهید توانست با مشاورین کنکوری ما از طریق شماره 09128626297 در ارتباط باشید.

امتباز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین محصولات
آخرین اخبار
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
سبد خرید