چگونه تراز کنکور خود را بالا ببریم؟

چگونه تراز کنکور خود را بالا ببريم؟

قبل از هر چیزی بهتر است جواب سوال بسیاری از دانش‌آموزان و داوطلبین عزیز کنکوری را بدهیم که می‌خواهند مفهوم تراز را به خوبی بدانند. از همین ابتدا با مثالی شروع می‌کنیم؛ در کلاس شما آزمونی برای درس ریاضی برگزار می‌شود و شما در این درس موفق به کسب نمره 15 می‌شوید و چون دیگر همکلاسی‌های شما موفق به کسب این نمره نشده‌اند شما نفر اول می‌شوید. فردای آن روز باز آزمون دیگری گرفته می‌شود و شما نمره 15 را همچنان دریافت می‌کنید. اما، این بار شما نفر آخر کلاس هستید و نمره شما از تمامی همکلاسی‌هایتان کمتر است. درست است که هر دو نمره یکسان است، ولی ارزش هر دو یکی نیست. شاید نمره خام کارنامه شما با دوستتان یکی باشد ولی رتبه شما یکسان نخواهد بود. این بدان معنی است که در کنکور سراسری و آزاد تست‌های کنکور هر کدام دارای ارزش خاصی هستند و مثلا ارزش تست شماره 5 عربی با تست شماره 6 یکی نیست. به نوعی تستی که کمترین پاسخگویی را دارد ارزش بالاتری را به همراه دارد دروس ریاضیات و فیزیک تجربی و همچنین شیمی گروه ریاضی فیزیک و ریاضی و آمار گروه انسانی دارای ارزش بسیار بالاتری از ضرایب در نظر گرفته شده هستند.

پس، برای مثال، هیچ وقت دروسی را چون عربی که مفهوم سختی دارد را به علت پیچیدگی حذف نکنید. بسیار شنیده‌ایم که تست با تست فرقی ندارد و بهتر است تست‌های دشوار را رها کرده و به سراغ تست‌های راحت بروید. اما، این کامل اشتباه است و به علت پاسخگویی کمتر ارزش بیشتری را دارد.

آنچه در این مقاله میخوانید

راهکارهایی برای بالابردن تراز کنکور

امیدوارم در بالا با تراز کنکور به خوبی آشنا شده باشید. بسیاری از افراد این سوال را دارند که چگونه تراز کنکور خود را بالا ببریم؟ در پاسخ باید بگوییم این خود دارای نکات مهمی است که در ادامه توسط موسسه انتشارات کنکوری حرف‌آخر برای شما آماده شده است تا بتوانید با بکارگیری و رعایت تراز خود را بالا ببرید.

از موارد مهمی که بیشتر داوطلبان کنکور به فکر آن هستند و به نوعی دنبالش هستند افزایش تراز کنکور است و به نوعی هم می‌توان گفت بسیار مهم است. بنابراین، مشاورین کنکور حرف آخر بیشترین سوالی را که از داوطلبین کنکوری دریافت می‌کنند این بوده که چطور تراز کنکور را بالا ببریم؟ برای اینکار بهتر است بدانید بهترین، اولین کار و نکته برنامه‌ریزی مشخص است. بدین صورت با تلاش خواهید توانست به نتیجه برسید. این در حالی است که بسیاری از داوطلبان مناطق محروم حتی بعد از قبولی در دانشگاه نیز معنی تراز کنکور را نمی‌دانستند. اگر شما هم از این چنین افراد سوال کنید که چگونه به موفقیت در کنکور دست پیدا کرده‌اند آنها بدون اینکه معنی تراز کنکور را بدانند یک جواب به شما خواهند داد و آن هم این است که یکسال زحمت و تلاش کشیده‌اند، این واقعا تنها جواب درست و خلاصه‌ای است که می‌تواند به پیروزی ختم شود.

براي بالا بردن تراز خود در کنکور مي‌توانيد راهکارهايي را داشته باشيد

براي بالا بردن تراز خود در کنکور مي‌توانيد راهکارهايي را داشته باشيد

درک کردن تراز کنکور

برای اینکه شما هم بتوانید در این چند سال اخیر با رقابت سخت به دانشگاه‌های برتر کشور دست پیدا کنید باید تراز کنکور خود را افزایش بدهید و با آن کاملا آشنا شوید. چون اگر بتوانید با این موارد آشنا شوید مطمئنا راحت‌تر خواهید توانست به هدف دست پیدا کنید. برای اینکار راه‌های ساده‌ای وجود دارد. اما، اول باید به سراغ مباحث و درس‌هایی بروید که حرف‌آخر به شما معرفی می‌کند تا به راحتی تراز شما بالا برود. باید حتما به این نکات توجه کنید تا راحت و با سعی و تلاش بتوانید تراز خود را بالا ببرید. چونکه سوالاتی وجود دارد که کمتر دانش‌آموزان می‌توانند به آن پاسخ دهند. بنابراین، چون در ابتدای مطلب گفتیم این سوالات ارزش بیشتری دارد و خواهید توانست با جواب دادن تراز خود را بالا ببرید.

تراز کنکور با درس‌هایی که دیگران در آن ضعیف‌تر هستند بهتر بالا می‌رود

در اینجا با یک مثال بهتر متوجه خواهید شد. همانطور که اطلاع دارد بیشتر داوطلبین گروه علوم انسانی در درس آمار و ریاضی ضعف دارند. این در حالی است که اگر کمی توجه کنید چون کمتر جواب داده می‌شود از ارزش بیشتری نسبت به دیگر دروس برخوردار هستند. همچنین، در بین درس‌های عمومی عربی برای تمامی گروه‌ها بدلیل داشتن ضعف بیشتر دانش‌آموزان از ارزش بیشتری برخوردار است. پس، نتیجه می‌گیریم ما باید سعی بر این داشته باشید تا از این درس‌ها برای بالا بردن تراز خود در کنکور استفاده کنید و فکری بر این نداشته باشید که آنها را کنار بگذارید.

باید توجه داشته باشید که علاوه بر این موارد که ذکر کردیم در بین دیگر دروس نیز مفاهیم و مباحثی وجود دارد که اکثر داوطلبین تسلط کمتری بر آن دارند. بنابراین، دانش‌آموزان به این علت که ممکن است زمان آنها را هدر دهد از برنامه‌ریزی کنکوری خود حذفشان می‌کنند. ولی شما باید آنها را به عنوان فرصتی مناسب مشاهده کنید و برای افزایش تراز کنکور خود استفاده کنید.

يکي از راه‌هاي بالا بردن تراز در کنکور پاسخ دادن به سوالات دشواري است که کمتر کسي قادر به پاسخ دادن است

يکي از راه‌هاي بالا بردن تراز در کنکور پاسخ دادن به سوالات دشواري است که کمتر کسي قادر به پاسخ دادن است

فرصت بالا بردن تراز با سوالات تست دشوار از مباحث سخت

باید توجه داشته باشید که سوال‌های تست دشوار و سخت به دلیل اینکه کمترین پاسخ صحیح را دارد ارزش بیشتری دارد. شما برای اینکه آشنایی کامل با آنها داشته باشید خواهید توانست از سوال‌های احتمالی کنکور حرف‌آخر که برای شما آماده شده است، استفاده کنید. این را هم فراموش نکنید که زدن تست‌های راحت که زمان کمی را از شما نمی‌گیرد نیز بهتر بوده تا اینکه هیچ تست را از درس جواب ندهید و این نیز به بالا بردن تراز شما مربوط می‌شود.

مواردی برای بالا بردن تراز کنکور

  • توجه داشته باشید که در صورت انتخاب گروهی که در آن داوطلب کمتر است ترازتان در سال آزمون کمتر می‌باشد.
  • اینکه تراز کنکور شما بیشتر شود به تعداد شرکت کنندگان در کنکور بستگی دارد.
  • هر چه قدر داوطلبین دارای سطح علمی بیشتر باشند تراز سخت‌تر بالا می‌رود.
  • جهت افزایش تراز کنکور با توان علمی که دارید توجه بیشتری به تغییر ضرایب دروس داشته باشید.
  • برای اینکه بتوانید تراز خود را بالا ببرید باید روش صحیح مطالعه را در پی داشته و از استرس دوری کنید.
  • در حین مطالعه هر اشتباهی را دارید به عنوان درسی برای جبران در نظر بگیرید.
  • تمرکز خود را در سخت‌ترین موارد کنترل کنید.
در بالا بردن تراز کنکور هر سوال دشوار و راحتي را براي جواب دادن از دست ندهيد

در بالا بردن تراز کنکور هر سوال دشوار و راحتي را براي جواب دادن از دست ندهيد

بالا بردن تراز کنکوری با کمک حرف‌آخر

حرف‌آخر با داشتن پکیچ‌های عالی به بهترین شکل شما را با انواع سوالات سخت که کمتر داوطلبین به آن روی می‌‌آورند با استفاده از روش‌های ساده و بدون مشکل آشنا می‌کند تا بتواند با بالا بردن تراز شما را به دانشگاه و رشته مورد نظر برساند. شما خواهید توانست با مراجعه به فروشگاه حرف‌آخر محصولات را با قیمت‌ها باور نکردنی و تخفیف دریافت کنید. درصورت داشتن هر گونه سوالی خواهید توانست با شماره 09128626297 تماس حاصل فرمایید.

امتباز شما به این مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین محصولات
آخرین اخبار
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
سبد خرید