شیمی را چگونه در کنکور 99 بالای 90 درصد بزنیم؟

شیمی در کنکور 99 با درصد بالا

شیمی یکی از درس‌های مهم و ضروری برای رشته‌های ریاضی فیزیک و تجربی است تا بتوانید به راحتی در کنکور به رتبه‌های بالا دست پیدا کرده و موفقیت را اذان خود کنید. در واقع می‌توان گفت برای رشته تجربی بعد از زیست این درس از مهمترین دروس می‌باشد. برای رشته ریاضی نیز مهم است و سومین درسی است که باید به آن توجه داشت. حال در این میان دانش‌آموزان دارای سوالاتی هستند که شیمی را چگونه در کنکور 99 بالای 90 درصد بزنیم؟ سوالات شیمی چگونه است؟ و بسیاری از سوالات دیگر که در رابطه با کنکور با خود دارید.

آنچه در این مقاله میخوانید

شیمی در کنکور 99 با درصد بالا

در وحله اول باید بدانید که شیمی درسی بسیار با اهمیت است که به دو بخش حفظی و محاسباتی تقسیم می‌شود. قسمت حفظی شامل نظریه‌ها، قانون‌ها، پاورقی‌ها، شکل‌ها و … می‌باشد. باید در حین مطالعه کردن این موارد توجه کاملی را به آخرین تغییرات کتب درسی در کنکور99  داشته باشید و از همه مهمتر باید بدانید که نمی‌توانید به کتاب‌های آموزشی و تست فقط اتکا کرد. بهتر است منبع خود را کتاب‌های درسی قرار دهید. زیرا دیده شده است که طراحان کنکوری بسیاری از سوالات خود را از کتاب‌ها و تمرینات آورده‌اند و بهترین کار اولویت قرار دادن کتاب‌های درسی خود است چون شما آنها را قبلا در سر کلاش درس مطالعه کرده و بهتر متوجه می‌شوید. از همه مهتر کتاب‌های درسی به بهترین شکل ممکن و کاملا استاندارد می‌باشند تا هر کسی چه ضعیف و یا قوی بتواند آن را درک کند.

از دیگر مواردی که باید توجه داشته باشید این است که در بخش حفظی مفهومی از هیچ موردی چون متن، نکته و … در درس شیمی نباید بگذرید. تمامی آنها را مو به مو باید مطالعه و درک کنید. این رو هم به یاد داشته باشید که چنانچه شما در درس‌های شیمی مطلبی رو دیدید که به دو یا چند درس و مبحث ارتباط دارد آن را بسیار مهم بدانید و بهتر است زیرش را خط بکشید. چرا که احتمال دادن این سوال در کنکور بسیار زیاد است. با درک کردن سوالات و مفهومی خواندن مطالب شما می‌توانید به موفقیت در کنکور 99 نزدیک و نزدیکتر شوید.

شیمی در کنکور 99

شیمی در کنکور 99

مواردی که باید برای شیمی در کنکور 99 انجام داد

بهترین کار برای درس خواندن درس شیمی زمانبندی و برنامه ریزی کنکور بسیار متناسب و تخصصی است، تا بتوانید مرور را هم برای آن اضافه و داشته باشید. شما باید به درس کاملا مسلط باشید، چون در صورت حفظ کردن به خوبی مطالب درک نمی‌شود و مفهوم آن را نخواهید فهمید. به همین دلیل در سر جلسه کنکور تمامی سوالات را فراموش کرده و جوابی برای تست‌ها نخواهید داشت. این گونه است که انگیزه خود را برای قبول شدن از دست خواهید داد.

نکته بسیار مهمی که باید توجه داشته باشید این بوده که بهتر است از مبانبرها و ساده سازی فرمول‌ها دست بکشید. شاید این موارد برای برخی از محاسبات جواب بدهد ولی این تنها شما را به بیراهه می‌کشاند. بهتر است به همان روشی که کتاب توضیح داده است به سراغ حل تست زنی بروید. این گونه می‌توان از جواب‌های خود نیز مطمئن باشید. علاوه بر اینها این را هم آویزان گوش خود کنید که اگر به آموزش و کتاب‌های تست معتبر نیاز داشتید می‌توانید با تحقیق کردن از مراکز و موسسه‌های معتبر بهره ببرید. پیشنهاد می‌کنیم از پکیچ آموزشی شیمی حرف آخر توسط استاد سلوکی استفاده کنید.

شیمی در کنکور 99 بالای ۹۰ درصد

شیمی در کنکور 99 بالای ۹۰ درصد

مطالعه شیمی برای درصد بالا زدن در کنکور 99

کنکور 99 می‌تواند بسیار مهم باشد زیرا داوطلبان قدیم و جدید نیز در آن شرکت دارند و رقابت بسیار سنگین خواهید بود. برای شروع همانطور که گفتیم از کتاب‌های درسی خود شروع کنید. اولین بار بهتر است کتاب خود را مرور و روزنامه بار بخوانید و خود را زیاد درگیر نکنید. فقط در حین خواندن اگر دیدید موضوع و متنی مهم وجود دارد آن را با خودکار علامت بزنید. این رو هم بدانید که نباید زمان زیادی رو به آن اختصاص دهید. بعد از این کار باید به سراغ مفهومی خواندن کتاب‌های آموزشی بروید و مو به مو درک عمیقی رو از آن پیدا کنید. برای اینکه درک بیشتری داشته باشید، در هر جا گیر کردین می‌توانید از دی وی دی‌های آموزشی، کتاب، دانلود جزوات و …. استفاده کنید. تا مطالب را به خوی درک و بفهمید. در اینجا زمان اصلا مهم نیست و بهتر است آن را به هر شکلی شده است بفهمید.

حالا به مرحله آخر می‌رسید. در این مرحله باید به کتاب‌های درسی خود مراجعه کرده و به صورت دقیق‌تر آن را بدون در نظر گرفتن زمان مطالعه کنید. همچنین مطالبی را که مشخص کرده بودید به صورت دقیق‌تر نگاه کنید. شیمی کنکور 99 بسیار مهم است نباید آن را نادیده بگیرید و به بهترین شکل باید کتاب‌های درسی خود را مطالعه فرمایید. بعد از اینکه کار مطالعه تمام شد حالا جدا از اینکه باید با برنامه‌ریزی دقیق آنها را مرور کنید، بهتر است به سراغ تست زنی با کتابها و منابع مختلف بروید.

کسب در صد بالا شیمی در کنکور 99

کسب در صد بالا شیمی در کنکور 99

چگونه در شیمی کنکور موفق باشیم؟

در قسمت سوالت محاسباتی که قسمتی از سوالات شیمی را در دفترچه کنکور تشکیل می‌دهد باید تنها به یک چیز توجه کنید و مد نظر داشته باشید و آن هم دقت و سرعت است. با این دو است که شما می‌توانید بهترین‌ها را برای خود داشته باشید. برای اینکار علاوه بر راه حل شما باید آنقدر سوالات و تمرینات را حل کنید که به نوعی عادی شود و جنبه‌های علمی و مهارتی را برای خود داشته باشید. علاوه بر اینها برای موفقیت شما می‌توانید تست زدن روزانه را برای خود در برنامه‌ریزی داشته باشید.

اینگونه و با تمرین خواهید توانست در کنار کمک گرفتن از مشاورین کنکور ما به بهترین موارد دست یابید و زمان خود را مدیریت کنید. شما باید روزانه تست‌ها را حل کنید و اگر دیدید محاسبات شما طول می‌کشد همیشه زمان خود را کنترل کنید و بدانید رفته رفته باید زمان را کاهش دهید. این است که در کنکور منجر به موفقیت می‌شود. البته حتما در حین خواندن سوالات توجه داشته باشید سوالات نکته کلیدی نداشته باشد که خدایی نکرده اشتباه کنید.

مطالعه شیمی برای کنکور 99

مطالعه شیمی برای کنکور 99

شیمی با حرف آخر برای درصد بالا

حرف آخر یک موسسه انتشارات کنکوری است که توانسته بهترین موارد و آموزش‌ها را با استفاده از پکیچ‌های آموزشی آماده کند تا بتوانید به خوبی و با استفاده بهترین متد و شیوه‌های آموزشی تمامی مطالب مربوط به کتاب‌های درسی خود را یاد گرفته و با حل مسائل و سوالات مورد نیاز برای کنکور به بهترین‌ها دست یابید. می‌توانید در صورت داشتن هر گونه سوالاتی در رابطه با شیمی با شماره 09128626297 تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی‌های لازم را برای شما داده و بتوانید شیمی را در کنکور با درصد بالا بزنید و بهترین‌ها را برای خود داشته باشید.

البته این را هم فراموش نکنید که در کنار شیمی و دیگر درس‌های تخصصی برای رسیدن به برترین دانشگاه کشور باید دروس عمومی را در کنکور بالای 90 درصد بزنید. بنابراین در صورت تمایل می‌توانید برای راهنمایی‌های لازم با مشاورین ما به صورت 24 ساعت  تماس حاصل فرمایید.

امتباز شما به این مقاله

1 نظر در “شیمی را چگونه در کنکور 99 بالای 90 درصد بزنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پرفروش ترین محصولات
آخرین اخبار
منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
سبد خرید